یونکر کشورهای اتحادیه اروپا را به ریاکاری بی شرمانه متهم کرد

© AP Photo / Giannis Papanikosیونکر کشورهای اتحادیه اروپا را به ریاکاری بی شرمانه متهم کرد
یونکر کشورهای اتحادیه اروپا را به ریاکاری بی شرمانه متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس کمیسیون اروپایی، کشورهای عضو اتحادیه اروپا را به ریاکاری بی شرمانه و ظالمانه در مبارزه با مهاجرت های غیر قانونی متهم کرده و تاکید کرد که اتحادیه اروپا باید حالا سریعا عمل کند.

به گزارش اسپوتنیک، ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در مصاحبه‌ای با روزنامه «دی ولت» آلمان، کشورهای عضو اتحادیه اروپا را به ریاکاری بی شرمانه و ظالمانه در مبارزه با مهاجرت های غیر قانونی متهم کرده و تاکید کرد که اتحادیه اروپا باید حالا سریعا عمل کند.  

یونکر: تامین امنیت اروپا بدون روسیه ممکن نیست - اسپوتنیک افغانستان
یونکر: تامین امنیت اروپا بدون روسیه ممکن نیست

به گفته وی، کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید سریعا تردیدهای خود را کنار گذاشته و پشتیبانی موثر از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا را سریعا در دستور کار قرار دهند.

یونکر تصریح کرد، که بیش از 2 سال است که سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا پشتیبانی بهتر از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا را درخواست کرده اند. پس از اینکه کمیسیون اتحادیه اروپا پیشنهاد داد که شمار کارکنان پشتیبانی از مرزهای اروپایی تا پایان سال 2020 به 10 هزار نفر افزایش یابد حالا ناگهان از طرف بسیاری کشورها تردیدهایی به وجود آمد مبنی بر اینکه این یک تصمیم سریع است و دخالت در حاکمیت ملی کشورهاست.

یونکر همچنین تاکید کرد، که همچنین آن هایی که پیش از این درباره کمبود پشتیبانی از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا گله داشتند نمی خواهند دخالت کنند. اروپا این گونه پیش نمی رود.

مسئله بحران پناهندگان موضوعی است که مدتهاست اتحادیه اروپا را درگیر خود کرده است و این اتحادیه در این بحران بیشتر منافع خود را در نظر گرفته و به فکر راهکاری برای خلاص شدن از شر این بحران است. مسئله تقسیم عادلانه پناهندگان بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا تا به حال به دلیل مخالفت برخی کشورهای شرق اروپا با این پروژه شکل نگرفته است.

برخی سیاستمداران اروپایی هم خواستار حمایت قاطعانه از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا برای مقابله با هجوم پناهندگان هستند. در این میان کشورهایی که در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا قرار دارند از جمله ایتالیا تحت فشار شدید هجوم پناهندگان قرار داشته و از

به گفته بسیاری کارشناسان در سال 2019 هم بحران پناهندگان همچنان اتحادیه اروپا را درگیر خود خواهد کرد  و احتمالا به جدایی بیشتر این اتحادیه خواهد انجامید. صعود احزاب راست گرای پوپولیستی نیز ارمغان تشدید این بحران و بحران های دیگر در اتحادیه اروپا است.

پیش از این، در ماه جون سال روان فرانسه و آلمان برنامه هایی برای تقویت مرزهای خارجی اتحادیه اروپا و تقویت سازمان مرزی Frontex برای مقاومت در برابر سیل دوم مهاجرت غیر قانونی داشتند. 

یادآوری می کنیم، که ژان کلود یونکر از جولای سال 2014 تاکنون ریاست این کمیسیون را برعهده دارد. وی پس از انتخاباتی توسط پارلمان اروپا به عنوان عالی‌ترین مقام «اتحادیه اروپا» انتخاب شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала