آیا ترامپ روند خروج نیرو ها از سوریه را بازنگری خواهد کرد؟

© REUTERS / Rodi Saidآیا ترامپ روند خروج نیرو ها از سوریه را بازنگری خواهد کرد؟
آیا ترامپ روند خروج نیرو ها از سوریه را بازنگری خواهد کرد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سناتور جمهوری خواه امریکایی خبرداده است که، رئیس جمهور امریکا توافق نموده است تا خروج نیرو های این کشور از سوریه را معطل نماید.

به گزارش اسپوتنیک، سناتور امریکایی، لیندسی گراهام پس از دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا اعلام کرد که رهبر ایالات متحده توافق نموده است تا خروج نیرو های امریکایی از سوریه را با به کارگیری یک روش "عاقلانه" معطل نماید.
لیندسی گراهام، سناتور ارشد جمهوری‌خواه که به دنبال تصمیم ترامپ برای خروج‌ نیروهای نظامی از سوریه بارها از تصمیم رییس جمهوری امریکا انتقاد کرده بود، خبر داده که پس از دیدار با دونالد ترامپ درباره تصمیم اخیر او احساس بهتری دارد.
گراهام گفته که ترامپ او را درباره برنامه‌ خروج نیروهای امریکا از سوریه و تعهداتش در زمینه مبارزه با داعش مطمئن ساخته است.
او گفت: "ما درباره سوریه حرف زدیم. او چیزهایی گفت که من نمی‌دانستم و به همین خاطر بعد از شنیدن حرف‌های او درباره اینکه بنا داریم در سوریه به کجا برویم، احساس بهتری دارم."
گراهام افزود: ما البته هنوز اختلاف نظرهایی داریم اما باید به شما بگویم که رییس‌جمهوری با قدرت و کوشش زیاد به مسائل مربوط به سوریه و چگونگی خروج نیروهای نظامی امریکا از خاک سوریه توجه دارند و البته اینکه این تصمیم چطور منافع امنیت ملی ما را تضمین کند.
نشریه Washington Examiner در گزارشی نوشت که قرار است، رئیس جمهورامریکا با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه مذاکراتی را انجام دهد و مانع تنش میان نظامیان ترکیه با کردها شود.
ترامپ در تاریخ 19 دسامبر دستور خروج کامل نیروهای امریکای از سوریه را صادر کرد. به عقیده وی، ایالات متحده تروریست های «داعش» (سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) را ریشه کن کردند و اکنون نوبت کشورهای منطقه رسیده تا از سوریه مواظبت کنند.
پنتاگون ارزیابی نموده که خروج واحدهای نظامی ایالات متحده از سوریه چند ماه طول خواهد کشید.


 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала