اسرائیل به شکست خود در ترور اسد اعتراف کرد

© Sputnik / Sergey Mamontovاسرائیل به شکست خود در ترور اسد اعتراف کرد
اسرائیل به شکست خود در ترور اسد اعتراف کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک تن از مقامات ارشد اسرائیلی با اشاره به تلاش های نافرجام تل آویو برای ترور بشار اسد، رییس جمهور سوریه، به شکست کشورش در این ارتباط اعتراف کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا به نقل از روزنامه ایلاف، چاپ عربستان، این مقام اسرائیلی که نخواست نامش فاش شود، گفت: در طول سال هایی که سوریه درگیر بحران بود، اسرائیل بارها تلاش کرد تا اسد و مقامات ارشد سوری را ترور کند و یا با عملیات نظامی مواضع ایران و حزب الله لبنان را در سوریه مورد هدف قرار دهد که این اقدامات با شکست مواجه شد.
این مقام ارشد اسرائیلی با اشاره به اختلاف نظر میان مقامات اسرائیل درباره سوریه افزود: آویو کوخاوی، رئیس ستاد کل ارتش رژیم اسرائیل و رئیس سابق اطلاعات نظامی ارتش این کشور در زمان بحران سوریه، بر این باور بود که نظام حاکم بر سوریه با کمک ایران و حزب الله لبنان و نیز نفوذ روسیه در منطقه مشکلات زیادی را برای اسرائیل به وجود آورده است، از این رو بارها تلاش کرد تا با ارایه طرح ها و برنامه هایی دولت سوریه را سرنگون کند.
به گفته وی ، در برابر این سیاست برخی دیگر از مقامات بلند پایه رژیم اسرائیل و رؤسای سازمان اطلاعات (موساد) به دنبال راهی برای فرستادن پیام به اسد بودند تا وی را متقاعد کنند که با اسرائیل مذاکره کرده و به توافق برسد.
این مقام ارشد افزود: کابینه امنیتی اسرائیل با وجود اختلاف نظر درباره سوریه در نهایت به این نتیجه رسید که قادر به تحمل اسد و ایران به عنوان کشور هم پیمان او نیست و باید نظام سوریه سرنگون شود.
پیش از این نیز بارها مقامات اسرائیلی به تلاش برای ترور اسد اعتراف کرده بودند.
در همین راستا، یواف گالانت، وزیر مسکن این کشور با ادعای اینکه تهدید اسد و همپیمانانش بزرگ تر از تهدید داعش است، گفت: زمان ترور اسد فرا رسیده است.
اعتراف های مقام های رژیم صهیونیستی برای ترور رئیس جمهوری یک کشور و مقام های ارشد آن از نظر کارشناسان غرب آسیا به عنوان تروریسم دولتی تلقی می شود و قابل پیگیری حقوقی است.
سوریه بارها با ارسال نامه به شورای امنیت سازمان ملل بر حق خود جهت پاسخ به این حملات و اقدامات حقوقی تاکید کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала