موش ها به اولین «مسافرین» سفینه مهتابی روسیه مبدل خواهند گشت

© Sputnik / Vladimir Sergeevموش ها به اولین «مسافرین» سفینه مهتابی روسیه مبدل خواهند گشت
موش ها به اولین «مسافرین» سفینه مهتابی روسیه مبدل خواهند گشت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انستیتوت مسایل طبی-بیولوژیکی اکادمی علوم روسیه فرستادن موش ها در داخل سفینه نو فضایی «فدراسیون» هنگام اولین پرواز بدون سرنشین آن به مهتاب پیشنهاد کرده، در این باره اولیگ اورلوف رئیس انستیتوت به ژورنالیستان خبر داد.

اورلوف گفت:«ما رسماً پیشنهاد را در چوکات طراحی راکت حامل فوق العاده سنگین، به مهتاب ارایه کردیم. ما سازماندهی طرح را به مثابه ماهواره بیولوژیکی برای آن پیشنهاد کردیم، تا در شرایط پرواز واقعی به دور مهتاب مطابق آن سناریوی که در پروازهای سرنشین دار پی ریزی خواهد شد، تحقیقات پیشگیرانه بر موجودات بیولوژیکی، جهت کسب معلومات بیولوژیکی انجام شوند».
ولادیمیر سیچیوف معاون علمی انستیتوت مسایل طبی-بیولوژیکی اکادمی علوم روسیه تدقیق نمود: «اگر امکان استفاده از سفینه های دورنمایی ترانسپورتی سرنشین دار هنگام پروازهای بدون سرنشین آنها بوجود آید، ما در آنجا موش ها جابجا خواهیم کرد».
به گفته او، موش ها فقط به خاطری استفاده خواهند شد که برخورد و واکنش آنها نسبت به شرایط فضایی اکنون خوب مطالعه شده اند. آنها را در دستگاه قابل برگشت «بیون-M1» روان کرده بودند. در سال 2023 پرتاب دومین ماهواره بیولوژیکی «بیون-M2» پلان شده است.
سیچیوف افزود: «برای آنکه نتائیج موثق بدست آیند، پیشبرد تعداد زیادی تجارب مشابه ضروری است».
سفینه «فدراسیون» را کارپوریشن راکتی-فضایی «انرژی» روسیه می سازد. طبق آخرین معلومات که در سایت سفارشات دولتی منتشر شده، اولین پرواز بدون سرنشین آن باید تا 1 اپریل سال 2023 صورت گیرد و تا 1 اپریل سال 2025 آن باید به ستیشن بین المللی فضایی با عمله پرواز نماید. پیشبینی میشود که سفینه «فدراسیون» به سفینه مهتابی مبدل خواهد گشت. پروازهای سرنشین دار به مهتاب در حوالی سال 2030 آغاز خواهند شد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала