افشأ علت عقب نشینی نیروهای امریکا از سوریه

© Flickr / manhhaiاردوی امریکا
اردوی امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قوماندان عملیات مشترک در عراق از آینده نظامیان امریکائی که از شرق سوریه به عراق منتقل می‌شوند، پرده برداشت

اسپوتنیک به نقل از تسنیم، دگروال یحیی رسول سخنگوی عملیات مشترک گفت که نظامیان امریکائی پس از عقب‌نشینی از سوریه به اربیل (در شمال عراق) خواهند رفت نه در اراضی تابع دولت فدرال عراق، چه‌بسا این تصمیم به امریکا یا مقصد آینده‌ای که برای این نیروها مشخص شده، برگردد.

تدارک امریکا برای خروج نیروهایش از سوریه - اسپوتنیک افغانستان
تدارک امریکا برای خروج نیروهایش از سوریه

وی افزود این نیروها هرگز از اختیارات دولت فدرال عراق تجاوز نخواهند کرد و صرفاً به‌سمت اربیل خواهند رفت نه اینکه در عراق مستقر شوند.
رسول تأکید کرد: عراق هیچ نیازی به این نیروها ندارد، نظامیان امریکائی که از سوریه خارج میشوند، هرگز در پایگاه عین الاسد مستقر نخواهند شد، زیرا تعداد مستشاران امریکائی حاضر در این پایگاه کافی است و ما به افزایش آنها نیازی نداریم.
نظامیان آمریکایی که از پایگاه‌های خود در شرق سوریه عقب‌نشینی کردند، به‌سمت اقلیم کردستان و به‌طور مشخص به‌سمت پایگاه‌ها در اربیل حرکت کردند، این خروج در چارچوب تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا صورت می‌گیرد که هفته گذشته به‌صورت غافلگیرکننده اعلام شد.
خبر دیگر اینکه شبکه الفرات گزارش داد دگروال ستاد حیدر العبیدی فعالیت خود به‌عنوان قوماندان جدید عملیات ویژه دوم در عمل مبارزه با تروریسم را آغاز کرد، وی همچنین مسئول امنیتی کرکوک میباشد و جای فرقه مشر معن السعدی را گرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала