ساخت راکت فوق سنگین روسی برای پرواز به مهتاب

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر ساخت راکت فوق سنگین روسی برای پرواز به مهتاب
ساخت راکت فوق سنگین روسی برای پرواز به مهتاب - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روسیه تاریخ ساخت راکت فوق سنگین برای پرواز به مهتاب را اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری راگوزین، رئیس سازمان فضایی روسیه (روسکاسموس)، روز جمعه ۴ جنوری با نشر پیامی در توییتر از امضا «پلان دقیق» ساخت راکت فوق العاده سنگین برای پرواز به مهتاب خبر داد.

بر بنیاد گزارش، نام راکت یادشده «ینی‌سئی» است و از سوی شرکت صنایع فضایی اِنرگیا و مرکز صنایع فضایی پروگرس طراحی خواهد شد.

گفتنی است در ماه اگست سال گذشته روسکاسموس اعلام کرد که قصد دارد یک راکت فوق سنگین را برای پرواز به مهتاب و مطالعه این کره بسازد.

به گفته منبع آگاه در صنعت راکت سازی، راکت «ینی‌سئی» حدود ۱۰۰ متر ارتفاع خواهد داشت و شامل شش بلوک جانبی با انجن خای RD-171 و یک بلوک مرکزی با انجن RD-180 خواهد بود.

قرار است راکت متذکره در سال ۲۰۲۸ میلادی از مرکز فضایی واستوچنی به فضا پراب شود و هزینه ساخت آن ۱،۵ تریلیون روبل تخمین زده شده است.

این در حالی است که روز گذشته (پنجشنبه، ۳ جنوری) رسانه های چینایی گزارش دادند که فضاپیمای «چانگ —۴» موفق به فرود در سطح نیمه تاریک مهتاب گردید.

بر بنیاد گزارش، فضاپیمای چینایی«چانگ —۴» در جریان ماموریت خود در نیمه تاریک مهتاب علاوه بر عکاسی، آزمایشات زمین‌شناسی و آزمایشات برای درک نحوه رشد گیاهان و سایر ارگانیزم های زنده در مهتاب انجام خواهد داد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала