سه میلیون دالر در بدل یک ماهی در جاپان پرداخته شد

© AFP 2023 / Toshifumi Kitamuraسه میلیون دالر در بدل یک ماهی در جاپان پرداخته شد
سه میلیون دالر در بدل یک ماهی در جاپان پرداخته شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس رستوران های زنجیره‌ای سوشی Susi Dzammai در حراج توکیوبیش از سه میلیون دالر را در بدل یک ماهی278 کیلویی پرداخت نمود.

به گزارش اسپوتنیک، سلطان سوشی جاپان برای خریدن یک ماهی غول‌پیکر در بازار ماهی توکیو بیش از سه میلیون دالر هزینه کرد و رکورد شکست. این ماهی که از گونه‌های بسیار نادر و در معرض خطر است، 278 کیلوگرم وزن دارد و ماهیگیران آن را در آب‌های شمالی سرزمین جاپان به تور انداختند. بازار تازه ماهی توکیو که اواخر سال 2018 جایگزین بازار معروف تسوکیجی شده، در روزهای ابتدایی سال پیش از سرزدن خورشید میزبان برنامه حراج ماهی بود و گران‌ترین رکورد آن به نام تن باله‌آبی ثبت شد. 

درست شش سال پیش در سال 2013 در چنین روزهایی یک ماهی "تن باله آبی" به قیمت حدود 155 میلیون دالر فروخته شده بود اما امسال سلطان سوشی جاپان برای به دست آوردن این ماهی بیش از 3 میلیون دالر پرداخت. کیوشی کیمورا، مالک رستوران زنحیره‌ای سوشی زانمای و شرکت کیومورا در سال‌های گذشته برنده حراج ماهی "تن باله‌آبی" بود و امسال از قیمت بالای آن شگفتزده شد. کیمورا به شبکه تلویزیونی NHK جاپان گفت: "البته کیفیت ماهی ما در جاپان بهترین است." 

جاپانی ها بزرگ‌ترین مصرف‌کنندگان ماهی در دنیا هستند و افزایش شکار این گونه نسل آن را در آب‌های جاپان و دریاهای آزاد به خطر انداخته است.
بازار تاریخی تسوکیجی که در دنیا شناخته‌شده است، تا همین اواخر میزان حراج‌های بامدادی ماهی در توکیو بود. پس از تعطیلی بازار، ماهی‌فروشان پس از چند بار تاخیر و تعویق به یک بازار تازه در حاشیه خلیج توکیو منتقل شدند که پیش‌تر جایگاه عرضه بنزین بود و گروهی نگران آلودگی زمین آن بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала