ترس انگلیس از سرویس های اطلاعاتی روسیه

© Sputnik / Alexey Filippov /  مراجعه به بانک تصاویر مقایسه سرویس های اطلاعاتی روسیه از دیدگاه انگلیس
مقایسه سرویس های اطلاعاتی روسیه از دیدگاه انگلیس - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
انگلیس دو سرویس اطلاعاتی روسیه - CVR "سرویس اطلاعات خارجی" و GRu - "اداره اطلاعات اصلی ارتش " روسیه را از نگاه خطرناک بودن آنها با هم مقایسه نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه انگلیسی The Telegraph، به نقل از منابع در رهبری کشور، در روز 5 جنوری نوشت که، سرویس اطلاعات خارجی روسیه (SVR) قصد دارد یک شبکه اطلاعاتی جدید را در این کشور مستقر کند.
این منبع در صحبت با رسانه انگلیس اعتراف نموده است که، لندن بیشتر از همه ازاین امر به خاطری هراس دارد که، هیچ چیز درباره "سرویس اطلاعات خارجی" روسیه نمی دانند.
تحلیلگران سعی نموده اند که اطلاعات مربوط به کار SVR را با روش کار یکی دیگر از ادارات GRU — "اداره اطلاعات اصلی نیرو های مسلح" روسیه مقایسه کنند. 

مسموم شدگان در سالزبری انگلیس گمان می رفت که روس باشند - اسپوتنیک افغانستان
مسموم شدگان در سالزبری انگلیس گمان می رود که روس باشند

به عقیده این منبع، "سرویس اطلاعات خارجی روسیه" فعالتر است، زیرا می تواند خدمات حرفه‌ای تری را با آزادی عمل بیشتر در کشور های خارجی به مسکو ارائه کند.
یکی دیگر از منابع گفته است که شیوه کار GRU — سرویس اصلی اطلاعات روسیه، در بررسی مسمومیت اسکریپال در سالزبری تأثیر مهمی داشت.
روابط دیپلماتیک میان روسیه و انگلیس، پس از حادثه مسمومیت دگروال اسکریپال، مامور سابق دستگاه اطلاعاتی روسیه و جاسوس انگلیس و دخترش یولیا در ماه مارچ سال گذشته به وخامت گرائید.
دولت انگلیس، مسکو را به مسمومیت اسکریپال با ماده «نوویچوک» که به ادعای آن ساخت روسیه است، متهم کرد و در همان هنگام به این بهانه 23 نفر از دیپلمات‌های این کشور را اخراج کرد.
روسیه نیز هرگونه دخالت در این حادثه را رد کرد و ده‌ها تن از دیپلمات‌های بریتانیایی را از خاک خود اخراج کرد.
حادثه سالزبری بعدا ابعاد جدیدی پیدا کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала