فرار دختر 18 ساله عربستانی به تايلند + وئدیو

© AFP 2023 / Fayez Nureldineفرار دختر 18 ساله عربستانی به تايلند
فرار دختر 18 ساله عربستانی به تايلند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
از عربستان سعودی، دختری که از خشونت خانگی فرار کرده، وی را زندان و مرگ تهدید می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از گاردین، یک دختر بنام رهف که 18 سال عمر دارد عربستانی است و از خانه اش فرار کرده است تا ازدواج نکند و نگران است در صورت بازگشت به عربستان به قتل برسد.
به گزارش اسپوتنیک، مقامات در تایلند روز یکشنبه گفته اند که یک زن هجده ساله عربستانی اجازه نیافت وارد تایلند شود و در فرودگاه بانکوک بسر می برد.

سوراچات هاکپارن رئیس مهاجرت تایلند گفت: یک دختر عربستانی از خانه اش فرار کرده است تا ازدواج نکند و نگران است در صورت بازگشت به عربستان دچار مشکل شود. مقامات تایلند برای هماهنگ کردن مسئله با سفارت عربستان تماس گرفتند.

سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد مقامات عربستانی و کویتی زمانی که وارد فرودگاه بانکوک شدند این شخص را متوقف کردند و گذرنامه اش را به زور از او گرفتند.
تلويزيون بي بي سي هم در گزارشي اعلام کرد یک دختر 18 ساله عربستانی که پس از فرار از دست خانواده اش خود را به تایلند رسانده اعلام کرد در فرودگاه بین المللی بانکوک گیر افتاده است.
این دختر عربستانی گفته است اگر او را به عربستان بازگردانند، خانواده اش او را به بهانه خروج از اسلام خواهد کشت.

این دختر که رهف محمد القنون نام دارد همراه خانواده اش به کویت رفته بود که دو روز قبل اقدام به فرار کرد. وي پس از رسیدن به فرودگاه بانکوک گفت مقامات سفارت سعودی به محض پیاده شدن وی از هواپیما گذرنامه اش را ضبط کردند. مقامات تایلندی می گویند فردا او را به کویت بازمی گردانند. اما رهف محمد القنون می گوید اگر او را به عربستان بازگردانند ممکن است به قتل برسد.
وی در گفتگو با رسانه ها از اتاق خود در هتلی در فرودگاه بانکوک گفت: وقتی به بانکوک رسیدم یک نفر آمد و گذرنامه مرا گرفت و بعد همراه با پنج شش نفر دیگر نزد من آمد. من فکر می کنم آنها پلیس بودند. آنها گفتند پدرم می خواهد من به عربستان بازگردم و او بسیار عصبانی است. من در عربستان سعودی هیچ حقی ندارم. خانواده ام با من بسیار بد رفتار می کند.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا می ترسد نزد خانواده اش بازگردد، گفت: بله. آنها مرا خواهند کشت.
این دختر عربستانی می گوید روادید استرالیا را داشت و قصد داشت به این کشور سفر کند و پناهنده شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала