محل احتمالی دیدار دوم ترامپ و اون افشا شد

© AP Photo / Susan Walshمحل احتمالی دیدار دوم ترامپ و اون افشا شد
محل احتمالی دیدار دوم ترامپ و اون افشا شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات کوریای شمالی و امریکایی‌ها درباره‌ مقدمات دیدار کیم جونگ اون و دونالد ترامپ، رهبران کوریای شمالی و امریکا در هانوی دیدار و گفت‌وگو کردند.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رویترز، در این دیدار مقامات امریکایی درباره‌ برنامه‌ دومین دیدار رهبران دو کشور گفت‌وگو کردند.
با توجه به این که این دیدار در ویتنام برگزار شد گمانه زنی می‌شود که پایتخت ویتنام به عنوان محل دیدار دوم ترامپ و کیم جونگ اون انتخاب شود.
ویتنام هم روابط دیپلماتیک با امریکا و هم با کوریای شمالی دارد. دفتر دیپلماتیک کوریای شمالی در ویتنام فعال است.
سخنگوی سفارت امریکا در سئول هنوز درباره‌ این مساله اظهار نظر نکرده است. روز یکشنبه دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا به خبرنگاران در واشنگتن اعلام کرد که امریکا و کوریای شمالی در حال گفت‌وگو درباره‌ مکان دومین دیدار هستند.
وی ادامه داد: به احتمال بسیار این مساله در آینده‌ای نه چندان دور اعلام شود، آنها می‌خواهند با ما دیدار کنند و ما نیز خواهان این دیدار هستیم. خواهیم دید چه اتفاقی رخ می‌دهد.
کیم جونگ اون در سخنرانی خود به مناسبت سال نو میلادی اعلام کرد که وی خواهان دیدار دوباره با ترامپ برای دستیابی به هدف مشترک یعنی خلع سلاح هسته‌ای در شبه جزیره کوریا است. وی در عین حال هشدار داد که اگر تحریم‌های امریکا و فشار این کشور علیه کوریای شمالی ادامه داشته باشد وی مسیر جایگزین را انتخاب خواهد نمود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала