شنیدن فایل صوتی قتل خاشقجی رئیس "سیا" را به گریه انداخت

© Photo / Screenshotشنیدن فایل صوتی قتل خاشقجی رئیس "سیا" را به گریه انداخت
شنیدن فایل صوتی قتل خاشقجی رئیس سیا  را به گریه انداخت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک نویسنده ترکیه‌ای اعلام کرده است که رئیس سازمان اطلاعات امریکا، پس از شنیدن فایل صوتی قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی به گریه افتاده است.

به گزارش اسپوتنیک، توران قشلاقچی، نویسنده ترکیه‌ای در مصاحبه‌ای گفته است که جینا هاسپل، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) به هنگام شنیدن فایل صوتی قتل خاشقجی گریه کرده و پس از آن گفته است: "من در طول دوره کاری‌ام چیزهای بسیاری دیده‌ام اما این برای اولین بار در طول زندگی‌ام است که چنین اقدام وحشیانه‌ای را می‌بینم."
روایت این نویسنده ترکیه‌ای نمی‌تواند دور از واقع باشد؛ به خصوص اینکه پس از سخنرانی غیر علنی «جینا هاسپل» در صحن مجلس سنا در خصوص خاشقچی در ماه گذشته، فضای سنا به شدت علیه عربستان سعودی شد و تمامی سناتورها پس از خروج از جلسه استماع، خشمگین بودند و در اظهار نظرهای جداگانه گفتند که مطمئن هستند «محمد بن سلمان» مسئول قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی است. 

Saudi Arabia's State Minister Ibrahim al-Assaf arrives for the G-20 summit in Hamburg, northern Germany, Thursday, July 6, 2017. The leaders of the group of 20 meet July 7 and 8. - اسپوتنیک افغانستان
وزیر خارجه جدید سعودی: پرونده خاشقجی ما را به بحران مواجه نساخت

هرچند سازمان سیا هیچ زمان بیانیه‌‌ای رسمی در خصوص دست داشتن «محمد بن سلمان» در قتل خاشقچی را صادر نکرد اما روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت: جمع‌بندی سیا این است که دستور ترور خاشقچی را ولیعهد سعودی صادر کرده است.
جمال خاشقجی، ستون نویس روزنامه واشنگتن‌پست و تحلیلگر منتقد آل سعود در تاریخ ۲ اکتبر سال گذشته میلادی در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول به قتل رسید و جسد او هنوز کشف نشده است.
پس از مدتی ابهام درباره این قضیه ، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه 18 نفر بازداشت شده و تا هنوز بازجویی از آنها جریان دارد.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала