اسناد چهار نامزد وزیر و دو عضو دادگاه عالی به مجلس نماینده‌گان فرستاده شد

© Photo / ارگپارلمان افغانستان، ولسی جرگه افغانستان، مجلس نمایندگان
پارلمان افغانستان، ولسی جرگه افغانستان، مجلس نمایندگان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اعضای مجلس نماینده‌گان می‌گویند که حکومت اسناد چهار نامزدوزیر و دو عضو سترمحکمه را به این مجلس فرستاده است تا در روزهای آینده برای کسب رأی اعتماد به جلسه عمومی مجلس نماینده‌گان معرفی شوند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های کابل، امیرخان یار، معاون دوم مجلس نماینده‌گان، در نشست روز گذشته این مجلس گفت که اسناد نامزدوزیران امور داخله، دفاع، معارف، اطلاعات و فرهنگ و دو عضو ستره محکمه "دادگاه عالی" به مجلس فرستاده شده است.
به گفته این عضو مجلس نماینده‌گان، کمیته‌ رییسان کمیسیون‌های مجلس نماینده‌گان تصمیم می‌گیرند که این نامزدوزیران و دو عضو ستره محکمه چه زمانی به مجلس معرفی شوند.
اخیراً رییس جمهور غنی، امرالله صالح و اسدالله خالد را به عنوان سرپرستان وزارت امور داخله و وزارت دفاع ملی گماشته است. پیش از آن، میرویس بلخی و حسینه صافی به عنوان سرپرستان وزارت‌های معارف و اطلاعات و فرهنگ مقرر شده بودند.
افزون بر آن، چندین وزارت‌خانه دیگر نیز از سوی سرپرستان اداره می‌شود. برخی از سرپرستان این وزارت‌خانه‌ها در گذشته از سوی مجلس نماینده‌گان سلب صلاحیت شده بودند. حکومت به دلایلی تاکنون نامزدوزیران جدید این وزارت‌خانه را معرفی نکرده است.
گفتنی است که رییس جمهور غنی دو روز پیش در پانزدهم جدی عبدالله عطایی را به عنوان نامزد عضویت ستره‌ محکمه گماشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала