سنای امریکا قانون تحریم علیه روسیه، سوریه و ایران را مسدود کرد

© W.Scottمخالفت سناتور های امریکایی به اجرای قانون تحریم علیه روسیه، سوریه و ایران
مخالفت سناتور های امریکایی به اجرای قانون تحریم علیه روسیه، سوریه و ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مجلس سنای کنگره امریکا شب گذشته برای تصویب پیش نویس قانونی که اعمال تحریم‌هایی علیه کشورهایی که به دولت سوریه کمک می‌کنند، نتوانست رای لازم را بدست آورد.

  به گزارش اسپوتنیک، مجلس سنای ایالات متحده روز سه شنبه نتوانستند در مورد لایحه قانون اعمال تحریم های که کمک به دولت سوریه رافراهم می کند به توافق برسند.
سناتورهای امریکا به دلیل اختلاف بین جمهوریخواهان و دمکرات ها بر سر تعطیلی بخشی از دولت که به اصرار ترامپ برای اختصاص بودجه مرزی انجام شده است، نتوانستند روی سند " قانون تقویت امریکا در خاور میانه" به توافق برسند.
این سند که به عنوان " قانون تقویت امنیت امریکا در خاورمیانه" شناخته شده است، توسط کمتر از دو سوم از صد سناتورها حمایت شد.
نام این طرح «قانون تقویت امنیت آمریکا در خاورمیانه» است که 56 رای مثبت در مقابل 44 مخالف را به دست آورد. پیشبرد این طرح نیازمند 60 رای است که در این صورت باید چهار دمکرات به آن می پیوستند.دمکرات ها اعلام کردند تا پایان نیافتن تعطیلی بخش هایی از دولت که اکنون وارد هفدهمین روز خود شده است، به طرحی رای نخواهند داد.
در نتیجه، تنها 56 سناتور از بررسی بیشتر این لایحه، با 60 رای لازم، حمایت کردند. پس از آن رهبر جمهوری خواهان سنا در مجلس سنا، میچ مک کانل، این سند را برای بررسی جدید معرفی کرد.
این مساله از آنجایی شروع شد که ترامپ درخواست کرد برای دیوار مرز جنوبی آمریکا 5.7 میلیارد دالر بودجه اختصاص داده شود اما دمکرات ها با آن مخالفت کرده و خواستار آن شدند امنیت مرز با سیستم های الکترونیکی و ارزانتر تامین شود.ترامپ که در گفت وگو با رهبران دمکرات ها به تعطیلی دولت تهدید کرده بود، این تصمیم را در آستانه سال جدید میلادی اجرایی کرد و اصرار دارد تا بودجه تامین نشود، تعطیلی دولت ادامه خواهد یافت.
این مساله باعث شده است نزدیک به 800 هزار نیروی کار در آمریکا بدون حقوق بمانند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала