سخنرانی تلویزیونی ترامپ خطاب به ملت امریکا

© REUTERS / Jonathan Ernstسخنرانی تلویزیونی ترامپ خطاب به ملت امریکا
سخنرانی تلویزیونی ترامپ خطاب به ملت امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به ملت امریکا، نسبت به حل و فصل مشکل تعطیلی دولت فدرال و حل بحران مرزی این کشور، ابراز امیدواری کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، روز سه شنبه شب به وقت محلی در یک سخنرانی تلویزیونی خطاب به ملت امریکا بر بحران امنیتی رو به رشد در مرز جنوبی امریکا تأکید کرد و مدعی شد که تمامی امریکایی ها از مهاجرت غیر قانونی آسیب می بینند.
وی در ادامه بار دیگر تأکید کرد که بخش اجرایی قانون به 7.7 میلیارد دالر برای ساخت دیوار مرزی نیازمند است.
ترامپ همچنین از رهبران کنگره دعوت کرد تا روز چهارشنبه برای گفتگو بر سر توافقی در خصوص امنیت مرزی، در کاخ سفید گرد هم آیند.
وی در ادامه سخنرانی خود گفت: این وضعیت می تواند در یک نشست 45 دقیقه ای حل و فصل شود. من از رهبران کنگره دعوت کرده ام تا فردا به کاخ سفید آمده و این مشکل را حل کنند. امیدوارم که بتوانیم در راستای حمایت از امنیت ملی بر سیاستهای حزبی خود فائق شویم.
رئیس جمهور امریکا اضافه کرد بخشی از دولت تعطیل شده است چون دموکرات ها با بودجه دیوار امنیتی مخالفت می کنند و آنها نمی خواهند بحران را درک کرده و چیزی که نیاز است را تامین کنند.
وی افزود، هزاران امریکایی به طرز وحشیانه ای توسط کسانی که به طور غیرقانونی وارد این کشور می شوند کشته شدند و اگر هم اکنون اقدام نشود هزاران نفر دیگر نیز از دست خواهد رفت.
ترامپ در توجیه این که دیوار مرزی به معنای تنفر از مهاجران نیست، گفت: مردم به خاطر اینکه از آدم های بیرون خانه متنفرند، دور خانه هایشان دیوار نمی کشند، آنها به خاطر اینکه افراد درون خانه را دوست دارند این کار را می کنند.
رئیس جمهور امریکا تاکید کرد که بن بست کنونی می تواند طی 45 دقیقه حل شده و از سران کنگره دعوت کرده تا فردا به کاخ سفید بیایند.
ترامپ افزود که بر اساس توافق تجاری جدید، مکسیکو هزینه ساخت دیوار مرزی با امریکا را خواهد پرداخت و دیوار مرزی فولادی و نه بتنی خواهد بود.

گفتنی است تعطیلی دولت فدرال امریکا که از تداوم اختلافات سیاسی داخلی در کنگره بر سر بودجه برای ساخت دیوار مرزی مکسیکو سرچشمه می گیرد، وارد سومین هفته خود شد.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала