نیروی دریایی امریکا در سال گذشته 20 آزمایش راکت "هایپرسونیک" را انجام داد

© Sputnik / Vitaliy Ankov /  مراجعه به بانک تصاویر نیروی دریایی امریکا در سال گذشته 20 آزمایش راکت "هایپرسونیک" را انجام داد
نیروی دریایی امریکا در سال گذشته 20 آزمایش راکت هایپرسونیک را انجام داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه های امریکایی خبردادند که نیروی دریایی ایالات متحده امریکا، در سال گذشته آزمایشات موفقانه راکت مافوق صوت را انجام دادند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از USNI News کشتی جنگی امریکایی USS Dewey از تابستان سال گذشته تاکنون حدود 20 پرتاب موفق راکت های مافوق صوت عرشه‌ای را در چارچوب برنمه آزمایشات تسلیحات دریایی انجام داده اند.
به گزارش روزنامه، این آزمایش ها توسط نیروی دریایی ایالات متحده و اداره فرصت های استراتژیک پنتاگون به عنوان بخشی از تمرینات بین المللی دریایی RIMPAC در تابستان 2018 انجام شده است.
این آزمایشات برخی از "تحقیقاتی" بودند تا ثابت نمایند که، نیروی دریایی ایالات متحده امریکا قادر است تسلیحات عرشه‌ای را که بیش از 40 سال قبل تولید شده، به یک سلاح موثر و ارزان برای مقابله با راکت های کروز و وسایل نقلیه بدون سرنشین هوایی تبدیل کند."
نشریه خاطرنشان می سازد که تسلیحات هایپرسونیک در اصل برای تفنگ الکترومغناطیسی راه آهن ساخته شده است.
به گفته این روزنامه، نیروی دریایی ایالات متحده امریکا در حال حاضراز ترکیبی از راکت ها برای مبارزه با موشک های کروز استفاده می کند. برایان کلارک کارمند مرکز تحليلی استراتژيکی — بودجوی ایالات متحده به روزنامه خاطر نشان ساخت که، اين ترکيب راکت موثر اما گران است.
در اوایل سپتامبر،مایکل گریفین، معاون وزیر دفاع امریکا در امور تحقیقات اعلام کرد که، پنتاگون برای ساخت سلاح های مشابه مافوق صوت چینایی به بیش از 20 میلیارد دالر نیاز دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала