انتقاد سرپرست وزارت دفاع امریکا از جنگنده اف-35 امریکایی

© REUTERS / Gary Cameron/File Photoانتقاد سرپرست وزارت دفاع امریکا از جنگنده اف-35 امریکایی
انتقاد سرپرست وزارت دفاع امریکا از جنگنده اف-35 امریکایی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرپرست وزارت دفاع ایالات متحده امریکا به شدت از برنامه‌های شرکت سهامی (Lockheed Martin) که تولید جنگنده اف-35 امریکایی را به ‌عهده دارد انتقاد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Politico، پتریک شنهن، سرپرست وزارت دفاع ملی امریکا در جریان جلسات عالی رتبه این وزارت‌خانه، به شدت از برنامه‌های شرکت (Lockheed Martin) که جنگنده‌ اف-35 امریکایی را تولید می‌کند انتقاد کرد. و می‌گوید که شرکت (Martin) نمی‌داند چگونه برنامه‌ را برای جنگنده نسل پنجم اجرا کند.

پنتاگون پروازهای اف-35 را به علت مشکلات در سیستم سوخت رسانی توقف داد - اسپوتنیک افغانستان
پنتاگون پروازهای اف-35 را به علت مشکلات در سیستم سوخت رسانی توقف داد

یک مقام سابق در کاخ سفید می‌گوید که سرپرست وزارت دفاع ملی بارها و بارها برنامه‌های این شرکت را سوال‌برانگیز خوانده بود و در جلسات که در وزارت دفاع ملی برگزار می‌شود برنامه‌های این شرکت را برای تولید جنگنده اف-35 نسل پنجم "ورشکسته" و مدیر عامل شرکت را همیشه نقد کرده بود.
شنهن سرپرست وزارت دفاع ملی امریکا گفت: "قیمت پیش‌بینی‌های مالی این جنگنده بسیار گران است و ما نمی‌توانیم آن را فراهم کنیم".
علاوه بر این، سرپرست وزارت دفاع ملی ایالات متحده امریکا که قبلاً 31 سال در شرکت بوئینگ مشغول کار بود، ابراز نظر کرده است که این شرکت با ایجاد یک جنگنده رادارگریزی می‌تواند بهتر شود.
پیش از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا پتریک شنهن را به عنوان سرپرست وزارت دفاع ملی امریکا به تاریخ 1 جنوری سال روان منصوب کرد. جیمز متیس، پس از تصیم ترامپ در مورد خروج نیروهای امریکایی از سوریه استعفا داد.
این برنامه برای ایجاد جنگنده اف-35 نسل پنجم گران‌ترین برنامه در تاریخ تولید سلاح در امریکا بوده است که امریکا در این برنامه حدود نیم تریلیون دالر مصرف کرده است. این جنگنده هشت سال بعد تر از وقت پلان شده تولید شد.
در عین حال رسانه‌ها مکرراً در باره نواقص مسائل فنی این جنگنده نوشته‌اند. در پایان ماه اکتوبر سال گذشته وزارت دفاع ملی امریکا به دلیل مشکلات سیستم سوخت رسانی حدود 20 جنگنده اف-35 را به حالت تعلیق درآورد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала