شرکت تسلا در پی از بین بردن تنش‌های تجاری میان امریکا و چین

© AFP 2023 / FABRICE COFFRINI شرکت تسلا در پی از بین بردن تنش‌های تجاری میان امریکا و چین
شرکت تسلا در پی از بین بردن تنش‌های تجاری میان امریکا و چین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تاسیس و گسترش فعالیت‌های شرکت جدید تولید کننده موترهای الکترونیکی تسلا در شانگهای می‌تواند کلید روابط خوب بین امریکا و چین باشد.

به گزارش اسپوتنیک، لی که چیانگ، نخست‌وزیر چین، گفته است که گسترش فعالیت‌های شرکت تسلا در شانگهای سبب می‌شود که کلید روابط خوب میان ایالات متحده امریکا و چین رقم زده شود.
نخست‌وزیر چین در دیدار با ایلان ماسک، مخترع و بنیانگذار تسلا ابراز امیداوری کرده و می‌گوید که با ایجاد شرکت تسلا در چین روابط میان دو کشور بهبود پیدا کرده و این شرکت کلید پایدار برای توسعه روابط میان دو کشور را دارا باشد.
شرکت موتر سازی امریکایی تسلا آغاز کار ساخت روز اول جنوری از گشایش فابریکه جدیدی خود در شانگهای چین خبر داد.
ایلان ماسک، مخترع و بنیانگذار تسلا، در مراسمی در اطراف شهر شانگهای همراه با مقامات محلی به نشان شروع این پروژه حضور یافت. او گفت که هدف آنها این است که ساختن کارخانه را تا تابستان تمام کرده و تا پایان سال جاری تولیدات خود را شروع کنند.

تسلا قرار است موترهای مدل 3 خود را در این مکان تولید کند و امیدوار است بتواند سالی 500 هزار موتر بسازد.
پیش از این، در سال 2018 میلادی، ایلان ماسک مخترع و بنیانگذار تسلا و کمیسیون اوراق بهادار و بورس امریکا ، اتهامات عنوان شده علیه وی را با توجه به اظهاراتی که ماسک قصد خصوصی کردن شرکت را دارد بررسی کردند.
ماسک مدیر شرکت تسلا باقی می‌ماند اما باید از مقام ریاست شورای مدیران حداقل برای سه سال کناره گیری کند. یک رئیس مستقل به جای او خواهد نشست، تسلا باید دو مدیر مستقل جدید را نیز معرفی کند.
همچنین ماسک به پرداخت جریمه‌ای به میزان 20 میلیون دالر محکوم شده است. تسلا به نوبه خود باید این مبلغ را به عنوان جریمه پرداخت نماید.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала