امریکا: روسیه به دستاوردهای «بعد چهارم» افزار جنگی دست یافته است

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر امریکا: روسیه به دستاوردهای «بعد چهارم» ابزار جنگی دست یافته است
امریکا: روسیه به دستاوردهای «بعد چهارم» ابزار جنگی دست یافته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرمانده پیشین فرماندهی بخش شمالی ایالات متحده امریکا نوشته است، که روسیه و چین در بخش جنگ افزاری به «بعد چهارم» دست یافته اند.

به گزارش اسپوتنیک، جنرال هاوارد تامپسون فرمانده پیشین فرماندهی بخش شمالی ایالات متحده امریکا در مقاله اش برای روزنامه هیل نوشت: روسیه و چین در بخش جنگ افزار دفاعی به «بعد چهارم» دست یافته اند و جنگ افزارهای فراصوتی آنها نشان دهنده آن است.

او تاکید می کند، که سیاستمداران امریکایی احتمالا نمی دانند که با کمک جنگ افزارهای فراصوتی، روسیه و چین در حال حاضر توانایی های جنگی خود را به میزان قابل توجهی گسترش داده اند. به نظر این جنرال، ایالات متحده امریکا باید به طور فعال به دنبال تحولات مربوطه باشد.

در این مقاله اشاره شده است، که طبق گزارش انستیتوت تحقیقات هوافضایی میچل، جنگ افزارهای نفوذی به ایالات متحده امریکا اجازه این را می دهد تا با سرعت بالات اهداف را در سراسر جهان هدف قرار دهند، در حالیکه سیستم های دفاع هوایی موجود به طور خودکار منسوخ می شوند. علاوه بر این، جنگ افزارهای فراصوتی به اصطلاح «اثر بعد چهارم» آنها به طور قابل توجهی پنجره دفاعی دشمن را باز و از آن عبور می کند.

تامپسون یادآور می شود، که آزمایش های موفقیت آمیز «آوانگارد» روسیه در ماه دسمبر به وضوح نشان داد که ایالات متحده توانایی مشابهی ندارد و سیستم دفاعی کشور توانایی مقابله با چنین تهدیدها را ندارد.

ارزیابی آزمایش راکت «آوانگارد» در امریکا - اسپوتنیک افغانستان
ارزیابی آزمایش راکت «آوانگارد» در امریکا

مجتمع «آوانگارد»

بنا بر اعلام کاخ ریاست جمهوری روسیه، ولادیمیرپوتین، در ماه دسمبر با حضور در یک پایگاه نظامی دستور پرتاب آزمایشی نخستین راکت مافوق صوت را صادر کرد.

کاخ کرملین افزود: این سیستم راکتی مافوق صوت «آوانگارد» نام دارد و می‌تواند مواضعی تا فاصله 4 هزار کیلومتری را مورد هدف قرار دهد.

ولادیمیر پوتین، پس از پرتاب آزمایشی راکت مافوق صوت در یک پایگاه نظامی، با حضور در جلسه هیات دولت، بر موفقیت‌آمیز بودن آزمایش نهایی این راکت جدید تاکید کرد و گفت، که از نظر من یک «موفقیت کامل» حاصل شده است.

به گفته رئیس‌ جمهوری روسیه راکت‌های جدید مافوق صوت قابلیت حمل کلاهک‌های معمولی و هسته‌ای را دارد.

این راکت از منطقه موضعی دومباروفسکی بر منطقه اورنبورگ و زدن هدف در کمچاتکی پرتاب شد.

سرعت راکت «آونگارد» در جریان آزمایش 27 ماخ یعنی بیش از هزار کیلومتر در ساعت تایید شد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала