سناریوی جدید وحشتناک امریکا علیه سوریه

© AFP 2023 / Delil Souleimanسناریوئی جدید و وحشتناک امریکا علیه سوریه
سناریوئی جدید و وحشتناک امریکا علیه سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ناومکین: خروج آمریکا از سوریه "سرپوشی" بر سناریویی وحشتناک است

به گزراش اسپوتنیک، ویتالی ناومکین، رئیس علمی انستیتوت شرق شناسی آکادمی علوم روسیه گفت که اعلام خروج امریکا از سوریه "سرپوشی" بر اقدامات تحریک آمیز با سلاح کیمیایی است که امریکایی ها پس از آن به اهداف ایران در سوریه ضربه خواهند زد و یا حتی در تلاش برای بین بردن حکومت این کشور خواهند بود.

احتمال از سرگیری عملیات نظامی امریکا در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
احتمال از سرگیری عملیات نظامی امریکا در سوریه

ویتالی ناومکین یادآور شد که همزمان با مبارزه با گروه تروریستی داعش (ممنوع در روسیه)، امریکا اهداف دیگری هم درسوریه دنبال می کند، به خصوص تنگ کردن عرصه بر ایران.
وی افزود: "سناریوهای وحشتناکی وجود دارد که یکی از آنها به سوء ظن های متوجه ترامپ است، مبنی بر اینکه او نیروهای امریکای را از سوریه خارج می کند و هم پیمانان او هم سپس از سوریه خارج خواهند شد. سپس مجددا کسی با سلاح کیمیایی دست به اقدامات تحریک آمیز خواهد زد که مقصر آن را بشار اسد خواهند دانست و آنجاست که امریکایی به اهداف ایران در سوریه ضربه وارد خواهند نمود. تمام این صحبت ها برای ضربه زدن به ایران و از همچنان بیرون راندن حکومت روسیه است.
بنا به اظهارات وی: "چنین سوء ظن هایی عقیده بسیاری از کارشناسان است." و این سناریو حقیقت دارد.
پیشتر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا از پیروزی بر گروه تروریستی داعش در سوریه (ممنوع در روسیه) خبرداده و تنها دلیل استقرار نیروهای نظامی امریکا در کشور را همین اقدام خوانده بود. سپس سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید اظهار داشت که امریکا اقدام به خارج کردن نظامیانش از سوریه کرده است، اما پیروزی بر "داعش" (ممنوع در روسیه)، نشانه پایان ائتلاف نیست.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала