تعطیل ترین دولت تاریخ امریکا به نام ترامپ رقم خورد

© REUTERS / Jonathan Ernstتعطیل ترین دولت تاریخ امریکا به نام ترامپ رقم خورد
تعطیل ترین دولت تاریخ امریکا به نام ترامپ رقم خورد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تعطیلی دولت رئیس جمهور کنونی امریکا از بامداد شنبه وارد بیست و دومین روز خود شد و به طولانی‌ترین تعطیلی دولت در تاریخ امریکا تبدیل شد.

به گزارش اسپوتنیک، تعطیلی دولت فدرال امریکا که از امروز شنبه وارد بیست و دومین روز شده و 800 هزار کارمند فدرال دولت را بدون حقوق و دستمزد گذاشته به طولانی‌ترین تعطیلی دولت در تاریخ امریکا تبدیل شده است. پیش از این در دوره بیل کلینتون به مدت 21 روز از تاریخ 16 دسمبر 1995 تا 5 جنوری 1996 دولت امریکا به تعطیلی کشیده شد و 800 هزار کارمند فدرال دولت را بدون حقوق و دستمزد گذاشته است.

تاکید ترامپ بر اهمیت احداث دیوار مرزی - اسپوتنیک افغانستان
تاکید ترامپ بر اهمیت احداث دیوار مرزی

تعلیق کار دولت ایالات متحده امریکا

اصرار دونالد ترامپ رئیس‌جمهور امریکا، برای تأمین بودجه 5.7 میلیارد دالری برای احداث یک دیوار حائل در مرز مکزیک و امتناع نماینده‌های دموکرات کنگره از موافقت با آن واشنگتن را فلج کرده است. ترامپ که در دوران رقابت‌های انتخاباتی وعده داده بود پول ساخت دیوار را از مکزیکی‌ها خواهد گرفت اکنون خواستار تأمین بودجه آن از سوی کنگره شده است. او به تلافی عدم همراهی نهاد قانونگذار امریکا از امضای بودجه وزارتخانه‌های دولتی خودداری کرده است. 

بحث درباره دیوار

ترامپ پیش از این تهدید کرده آماده است برای تأمین هزینه دیوار مرزی دولت را تا ماه‌ها تعطیل نگاه دارد. او همچنین تهدید کرده ممکن است از اختیاراتش برای اعلام وضعیت اضطرار ملی استفاده کرده و بدون مجوز کنگره بودجه احداث این دیوار را تأمین کند. او روز جمعه، علی‌رغم این گفت که برای اعلام وضعیت اضطراری عجله‌ای ندارد. ترامپ گفت:- "این کار را خیلی سریع‌ انجام نخواهم داد".

رئیس‌جمهور امریکا با بیان اینکه اعلام وضعیت اضطرار ملی ساده‌ترین راه برای خروج از بن‌بست ایجاد شده میان او و کنگره است از نهاد قانونگذار امریکا خواسته بودجه 5.7 میلیارد دالری برای انجام این کار را تأمین کند. 

دیدگاه کارشناسان

 از طرف دیگر منتقدان ترامپ گفته‌اند اقدام یکجانبه او برای اعلام وضعیت اضطراری مصداق نقض قانون اساسی است و پایه‌گذار «رویه‌ای خطرناک» در مناقشات مشابه خواهد شد.

پیش از این، ترامپ مدعی شده بود، که مهاجران غیرقانونی که از نقاط مرزی وارد امریکا می‌شوند عامل افزایش میزان جرم در این کشور هستند. این در حالیست، که مطالعات علمی نشان می‌دهند مهاجران غیرقانونی عموماً نسبت به افرادی که در امریکا زاده می‌شوند جرائم کمتری مرتکب می‌شوند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала