هشدار جدی ترامپ به ترکیه در رابطه به کرد های سوریه

© AP Photo / Evan Vucciهشدار جدی ترامپ به ترکیه در رابطه به کرد های سوریه
هشدار جدی  ترامپ به  ترکیه  در رابطه به کرد های سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دونالد ترامپ، رئیس جمهورایالات متحده امریکا تهدید کرد؛ در صورتی که ترکیه به گروه های کرد در سوریه حمله کند، واشنگتن اقتصادش را نابود می کند.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده، در پیامی توئیتری نوشت: خروج به تاخیر افتاده نیروهای امریکایی از سوریه را در حالی آغاز می کنیم که قلمرو کوچک باقی مانده از خلافت داعش را به شدت و از هر می زنیم.
وی افزود: اگر باز هم داعش نیروهای خود را بازسازی کند، از پایگاه های امریکا در نزدیکی سوریه به آن ها حمله می کنند. 

ترامپ با اشاره به تهدید انقره مبنی بر حمله به گروه های کرد در شمال سوریه، افزود که اگر ترکیه کردها را بزند، اقتصادش را نابود می کنیم. او نوشت ، همچنین از کردها می خواهیم که حرکات تحریک آمیز علیه ترکیه نکنند.
رئیس جمهوری امریکا پیشتر مدعی شد که روسیه، ایران و سوریه بیشترین بهره را از سیاست بلندمدت واشنگتن برای مبارزه با داعش در سوریه برده اند، (چرا که داعش) دشمن طبیعی آن ها است.
ترامپ همچنین با بیان اینکه امریکا نیز از این سیاست بهره برده، تاکید کرد: اما اکنون وقت بازگرداندن سربازان ما به خانه است. این جنگ بی پایان را خاتمه دهید.
ترامپ ماه گذشته میلادی به طور غیرمنتظره اعلام کرد که واشنگتن دو هزار نیروی امریکایی را از سوریه خارج می کند. مقام های امریکایی در توجیه این تصمیم اعلام کردند که گروه تروریستی داعش در سوریه شکست خورده است.
در اواخر اکتبر سال 2018 گزارش شد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، عملیات گسترده ای را در شرق فرات علیه نیروهای کردها، اعلام کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала