افشاگری یک راز بزرگ دیگراز صدام حسین

© YouTube.comصدام حسين
صدام حسين - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آل مکتوم از صدام پیش از حمله آمریکا به عراق برای پناهنده شدن به دبی دعوت کرده بود

به گزارش اسپوتنیک، محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس امارات در کتاب خود از دعوت صدام حسین، رهبر سابق عراق به امارات پیش از حمله امریکا به عراق پرده برداشت.
محمد بن راشد آل مکتوم، که حاکم دبی نیز هست در ‌بخشی از کتاب جدید خود با عنوان «داستان من» نوشت: پیش از حمله امریکا به عراق در سال 2003 میلادی به صدام حسین، ‌رئیس جمهور عراق پیشنهاد کردم که برای دوری از فضای جنگ "به دبی، دومین شهر خود" عزیمت کند، اما صدام این ‌پیشنهاد را رد کرد.
حاکم دبی در این کتاب که آن را گذشته ناتمام خود می نامد افزوده است که این کتاب سرآغازی برای نگارش کتاب ‌تاریخ امارات برای نسل‌های آینده خواهد بود تا نسل‌های آینده بدانند که عامل بسیاری از دستاورد‌های کنونی و طرح‌های ‌توسعه این کشور چه کسی بوده است.
او در کتاب خود از تماس‌های محرمانه خود با صدام و پیامد‌های حمله عراق به کویت در سال 1990 پرده برداشته و ‌گفته است که این حمله سرفصل جدیدی بود که سبب تغییر اوضاع منطقه شد.
او همچنین در کتاب خود آورده است که معمر قذافی "رهبر سابق لییا" از وی خواسته بود که به او کمک کند تا طرابلس را به ‌‌ «دبی دوم» تبدیل کند. البته، قذافی اراده‌ای برای تغییر نداشت بلکه در آرزوی تغییر بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала