هواپیمای ۷۰۷ باربری ایران در فرودگاه فتح سقوط کرد+ عکس، ویدیو

© AFP 2023 / Hasan Shirvani / various sourcesهواپیمای ۷۰۷ باربری ایران در فرودگاه فتح سقوط کرد
هواپیمای ۷۰۷ باربری ایران در فرودگاه فتح سقوط کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک هواپیمای ۷۰۷ باربری متعلق به ارتش ایران، در فرودگاه فتح دچار سانحه شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، یک هواپیمای ۷۰۷ باری که از بیشکک قرقیزستان در حال حمل گوشت به تهران بوده، در فرودگاه فتح دچار سانحه شد.
حمید ورناصری، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام به خبرگزاری مهر گفت: محموله گوشت هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ سانحه دیده ارتش، متعلق به یک شرکت بخش خصوصی بوده است.
به گفته این مقام مسئول دولتی فقط یک شرکت ایرانی از قرقیزستان گوشت وارد می کند.

وی درباره میزان محموله گوشتی که قرار بود توسط این هواپیما وارد کشور شود، اضافه کرد: بنده اطلاعات دقیقی در این زمینه ندارم.
گفته می شود که دراین سانحه هوایی ۸ کشته شده اند و دو نفر دیگر زخمی می باشد.

 

یک مقام مسئول در فرودگاه پیام به مهر گفته است که هواپیمای سانحه دیده ۷۰۷ متعلق به ارتش بوده و به دلیل کم بودن دید ناشی از ابری بودن هوا، پیلوت بوئینگ ۷۰۷ ارتش، فرودگاه فتح را با پیام اشتباه گرفته و در فرودگاه فتح می نشیند و به دلیل سنگین بودن این هواپیما، امکان بلند شدن مجدد از آن را نداشت. ولی به دلیل کوتاه بودن باند فرودگاه فتح، این هواپیما از باند خارج می شود. این مقام مسئول در ادامه گفته است، تا کنون ۸ نفر فوتی قطعی داشته ایم و دو نفر نیز تنفس داشتند که در حال انتقال به بیمارستان های نزدیک هستند اما احتمال انتقال آنها به بیمارستان های تهران وجود دارد.

وی یادآورد شد: دو نفر از سرنشینان این هواپیما از کارکنان شرکت واردکننده گوشت بوده و ۸ نفر نیز از کروی پروازی این هواپیما و از کارکنان ارتش بوده اند.
منابع آگاه خبردادند که یکی از خدمه این هواپیما نجات پیدا کرده است ۱۵ نفر در این هواپیما بودند.
مسئولان در مورد برخورد یا عدم برخورد هواپیما با منطقه مسکونی حاضر به اظهار نظر نشده اند اما عکسهای منتشر شده از صحنه حادثه نشان می دهد هواپیما بسیار نزدیک به ساختمان‌های مسکونی- نظامی حاشیه فرودگاه فتح سقوط کرده است. به طوری که ساختمان مجاور محل سقوط هواپیما دچار آتش سوزی شده است.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала