آلمان به تهدید سفیر امریکا پاسخ داد

© AP Photo / Michael Sohnآلمان به تهدید سفیر امریکا پاسخ داد
آلمان به تهدید سفیر امریکا پاسخ داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سیاستمداران آلمانی، سفیر امریکا به دلیل تهدید شرکت های آلمانی شدید انتقاد کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله اشپیگل، ریچارد گرنل سفیر امریکا در آلمان، شرکت های آلمانی شرکت کننده در پروژه ساخت خط لوله گاز «جریان شمالی-2» را تهدید کرد.
نشریه «بیلد»، اعلام داشت که گرنل، نامه هایی برای چند شرکت آلمانی حاوی تهدید به وضع تحریم ها علیه آن ها از سوی آمریکا به دلیل حمایت از «جریان شمالی-2»ارسال کرد.
در عین حال، سخنگوی سفارت اعلام داشت که نامه سفیر را باید نه به عنوان «تهدید»، بلکه «نمایش روشن سیاست ایالات متحده» تلقی نمود.
مطابق با اطلاعات نشریه، « د مازی»معاون رئیس فراکسیون «چپ ها» در بوندستاگ اعلام کرد: «سفیر آمریکا گویا احساس می کند که فرستاده امپراطوری از واشنگتن در آلمان است. تحریم های فرامرزی امریکا در رابطه با شرکت های آلمانی در تضاد با موازین بین المللی قرار دارد. آیا آقای گرنل می داند که دوران فعالیت کمیسرهای عالی در آلمان بسر رسیده است؟»
به نوشته مجله نامبرده، وزارت امور خارجه و فدرال آلمان در روز دوشنبه 14 ماه جنوری قصد دارند به بحث در باره این موضوع بپردازند که آیا باید نسبت به این اقدام گرنل و تحریکات جدید از سوی وی پاسخ بدهند و اگر باید پاسخی داده شود، واکنش چگونه باید باشد. 

امریکا در جستجوی جاگزین گاز روسیه به اروپا - اسپوتنیک افغانستان
امریکا در جستجوی جاگزین گاز روسیه به اروپا است

شرکت هایی که این نامه را دریافت کردند به وزارت امورخارجه آلمان رجوع کردند تا بدانند چه واکنشی باید نسبت به این نوع تهدیدات نشان بدهند. در وزارت امور خارجه آلمان این نامه ها را نوعی اقدام تحریک آمیز نامیدند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала