در روسیه آزمایشات تفنگچه جدید «اوداف» خاتمه یافته است

© Photo / Vitaly V. Kuzmin در روسیه آزمایشات تفنگچه جدید «اوداف» خاتمه یافته است
در روسیه آزمایشات تفنگچه جدید «اوداف» خاتمه یافته است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نیگوین تیین (Nguyễn Tiến) در مطلب منتشره در نشریه « Vnexpress» ویتنام می نویسد، تفنگچه های روسی K-59 به حد کافی قوی محسوب نمی شوند، از همینرو کانسرن «کلاشنیکوف» تفنگچه بنام PL-15 برای تعویض مودل های کهنه طراحی کرده و انستیتوت مرکزی علمی – تحقیقاتی ماشین سازی دقیق تفنگچه «اوداف» ساخته است.

تفنگچه «اوداف» با ساختمان عصری تر و مستحکمتر به مقایسه K-59 تجهیز شده و در حال حاضر به آن تقاضای وسیع در نیروهای مسلح روسیه وجود دارد.

انستیتوت مرکزی علمی — تحقیقاتی ماشین سازی دقیق اکنون آزمایشات دولتی جدیدترین تفنگچه «اوداف» را تکمیل نموده است. تفنگچه در آزمایشات تحت تائثیر عوامل اقلیمی و میکانیکی برای آزمایش مطابقت با مطالبات استحکام قرار گرفته است. تفنگچه در دامنه وسیع درجات حرارات از مثبت 50 تا 70 درجه سانتیگراد بطور پایدار کار میکرد.

کار بالای تفنگچه «اوداف» (با مرمی 9×21  ملی متری) از سال 2016 دوام داشت. این سلاح نامزد بالقوه برای تعویض تفنگچه مکاروف (که همچنان بنام PM یا K-59 شهرت دارد) محسوب میشود که در سال 1951 جهت تسلیح بکار گرفته شده است.

تفنگچه های «اوداف» به شکل خود عملاً با مودل « USP» که کمپنی آلمانی « Heckler & Koch» تولید میکند، شباهت دارد. آنها توسط میل برجسته و همچنان چراغ تاکتیکی تجهیز شده اند.

© REUTERS / RALPH ORLOWSKIدر روسیه آزمایشات تفنگچه جدید «اوداف» خاتمه یافته است
در روسیه آزمایشات تفنگچه جدید «اوداف» خاتمه یافته است  - اسپوتنیک افغانستان
در روسیه آزمایشات تفنگچه جدید «اوداف» خاتمه یافته است

تفنگچه «اوداف» توسط جاغور به ظرفیت 18 کارطوس تجهیز شده و خصوصیات دیگر تفنگچه محرم می باشند. نماینده وزارت دفاع روسیه اعلام داشت که بعد از آزمایشات جداگانه در سال 2018 سلاح «جهت استفاده سفارش شده است».

کانسرن «کلاشنیکوف» نیز یک تفنگچه دیگر 9-ملی متری بنام PL-15 برای تعویض K-59 طراحی کرده است. تفنگچه PL-15 مانند «آیفون» برای سرباز روسی: کم جسامت و هنگام استفاده مناسب است. مودل PL-15 را از لحظه تولید در سال 2016 بهبود می بخشند و آخرین نوع — PL-15K- در اکتوبر سال 2018 تولید شده است.

نتائیج آزمایشات PL-15 و «اوداف» را کمیته دولتی با شرکت نمایندگان وزارت دفاع روسیه ارزیابی خواهند کرد.

ویکتور لیتوفکین کارشناس نظامی اعلام داشت که «اوداف» به مقایسه PL-15 نسبت مرمی طویل تر قوی تر است. کارشناس افزود که این دو تفنگچه مشخصات مشابه دارند.

تفنگچه K-59 که توسط نیکولای مکاروف طراحی شده، از سال 1951 به مثابه تفنگچه استندرد در نیروهای شوروی و پولیس از برکت جسامت کم  و وزن کم استفاده میشد.

ولی تفنگچه K-59 به حد کافی قوی نیست، تا سطح مقاوم مرمی را تخریب کند، از همینرو روسیه جهت تعویض آن توسط سلاح عصری تر تلاش می ورزد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала