واکنش روسیه به نامه تهدید آمیز سفیر امریکا به شرکت های آلمان

© Sputnik / Valeriy Melnikov /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش روسیه از نامه تهدید آمیز سفیر امریکا به شرکت های آلمان
واکنش روسیه از نامه تهدید آمیز سفیر امریکا به شرکت های آلمان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نامه تهدید آمیز سفیر امریکا در خصوص "جریان شمالی" را مورد ارزیابی قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مورد تهدیدهای ریچارد گرینل سفیر ایالات متحده امریکا، که با ارسال نامه به شرکت های آلمانی شرکت کننده در" در پروژه خط لوله گاز جریان شمالی —2" آنها را به اعمال تحریم ها تهدید کرده بود، تبصره نمود.
زاخارووا گفت، این اقدام دیپلمات امریکایی، بخشی از برنامه سیاست بازدارندگی روسیه است. سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: "این سیاست، بخشی از برنامه بزرگ امریکا" است. وی گفت، برنامه درازمدت در خصوص بازدارندگی جهانی روسیه موجود است که در تمام دوره های تاریخ اجرا می گردد و برنامه های کوتاه مدت نیز بخشی ازاین سیاست است. زاخارووا گفت، "چنین اقداماتی قابل قبول نیستند و نمی توان اینگونه اقدامات را جزئی از وظایف سفیر عنوان کرد." 

خواست آلمان برای استقرار راکت های هسته‌ای امریکا در اروپا - اسپوتنیک افغانستان
خواست آلمان برای استقرار راکت های هسته‌ای امریکا در اروپا

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان نیز با توجه به این موضوع ابراز داشت که آلمان و امریکا در رابطه با پروژه «جریان شمالی-2» به گونه متفاوت برخورد می کنند.
صدراعظم آلمان نیز بارها این نکته را متذکر شده است که این پروژه یک پروژه اقتصادی است ولی درعین حال وی به اجرایی شدن این پروژه در صورت حفظ ترانزیت گاز روسیه از طریق خاک اوکراین اشاره می کند.
ریچارد گرنل، سفیر امریکا در آلمان به شرکت‌های آلمانی که در پروژه احداث خط لوله گاز «نورد استریم ۲» مشارکت دارند، هشدار داده که در صورت ادامه فعالیت از سوی امریکا تحریم خواهند شد.
روزنامه بیلد ام زونتاگ گزارش داد که گرنل به چند شرکت‌آلمانی نامه‌هایی هشدارآمیز ارسال کرده است.
در این نامه‌ها یادآوری شده که این هشدار با مشورت و تأیید چندین نهاد در واشنگتن صادر شده است.
پروژه نورد استریم —2 طبق ارزیابی‌ها از پایان سال 2019 به بهره‌برداری می‌رسد. عملیات احداث خط لوله گاز آغاز شده و هزینه‌های آن را نیز شرکت‌های بین‌المللی بر عهده دارند. 50 درصد هزینه‌ها از سوی شرکت گازپروم روسیه تأمین می‌شود. پروژه گازی نورد استریم 2 گاز روسیه را به آلمان و برخی از کشورهای اروپایی منتقل می‌کند
این پروژه جریان انتقال گاز روسیه از جنوب سنت پترزبورگ تا سواحل آلمان از مسیر دریای بالتیک است که در صورت تکمیل می‌تواند سالانه 55 میلیارد مترمکعب گاز را به اروپا ارسال کند که در مجموع "نورد استریم" و "نورد استریم2" سالانه 110 میلیارد مترمکعب گاز را به اروپا صادر می‌کند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала