خطرات جدید بی خوابی و خواب کم عمق

© Depositphotos.com / 9nong خطرات جدید بی خوابی و کم خوابی
خطرات جدید بی خوابی و کم خوابی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
متخصصان قلب و عروق در طی یک مطالعه جدید خطرات ناشی از کم خوابی و خواب های کم عمق را نامبردند.

به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان مرکز ملی تحقیقاتی اسپانیا "CNIC" در طی یک مطالعه جدید نتیجه گیری نمودند که خواب های کوتاه و یا کم عمق، خطر ابتلا به آترواسکلروز را افزایش می دهد.
یکی از متخصصان قلب و عروق، والنتین فوستر، مدیر کل مرکز تحقیقات ملی اسپانیا و مدیر انستیتوت بیماری های قلبی — عروقی اسپانیا در مورد اینکه چرا کم خوابی تا این اندازه خطرناک است، توضیحات علمی ارائه نموده است.
دراین مطالعه در کل 3974 تن شرکت نمودند که دو سوم آنها را مردان تشکیل می داد. تا آغاز این مطالعه هیچکدام از شرکت کننده ها به بیماری های قلبی عروقی مصاب نبودند.
به بدن داوطلبان در طول آزمایش یک دستگاه actigraphy — وسیله ای که مدت زمان خواب و بیداری را اندازه گیری می کند، نصب شد.
داوطلبان نظر به طول خواب شان در شبانه روز به 4 گروپ تقسیم شدند. برعلاوه تمام شرکت کنندگان جهت تشخیص بیماری های قلبی، تحت معاینات اکوکاردیوگرافی و توموگرافی کامپیوتری قرار گرفتند.
معلوم شد که در نزد کسانی که کمتر از شش ساعت می خوابیدند،، احتمال ابتلا به آترواسکلروز 27 درصد بالاتر از افرادی بود که 7 تا 8 ساعت خواب می کردند. علاوه بر این، خواب نا آرام و بیداری های مکرر شبانه خطر ابتلا بیماری های قلبی را 34 درصد افزایش می دهد.
جالب توجه اینجاست که، کسانی که کم خوابی داشتند، اغلب قهوه و الکل مصرف مصرف می کردند. دانشمندان بر این باورند که آسیب های ناشی از مصرف قهوه می تواند با جذب کند آن در برخی افراد توضیح داده شود.
همه ما در نهایت می میریم، اما افرادی با خواب بیش از حد کم، و یا حتی بیش از حد زیاد، با احتمال خطر بیشتری دست و پنجه نرم می کنند، که در این صورت ممکن است زودتر از آنچه که بخواهند ،بمیرند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала