بیش از 200 تن در چهار سال اخیر قربانی سلفی شدند

© Sputnik / Alexei Malgavko /  مراجعه به بانک تصاویر بیش از 200 تن در چهار سال اخیر قربانی سلفی شدند
بیش از 200 تن در چهار سال اخیر قربانی سلفی شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
طی چهار سال گذشته، بیش از 200 نفر در جهان به‌خاطر سلفی گرفتن جان‌های خویش را از دست داده اند. حدود دو یا سوم این موارد ارتفاع بلند و آب بوده است.

به گزارش اسپوتنیک، در جریان چهار سال گذشته، بیش از 200 نفر به‌خاطر سلفی قربانی شده اند و بیشترین قربانی را شهروندان هند داده است.
در ماه اکتبور سال گذشته، خواننده رپ کانادایی قربانی سلفی شد که خود را در باک یک طیاره سبک آویزان کرده بود. در همان ماه، یک زوج که قصد سلفی گرفتن در پرتگاه پارک ملی یوسیمیتی داشتند از پرتگاه این پارک افتادند و جان دادند.

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر Посетительница делает селфи на самой высокой смотровой площадке в Европе, которая находится на 89 этаже "Башни Федерация-Восток" делового комплекса "Москва-Сити"
Посетительница делает селфи на самой высокой смотровой площадке в Европе, которая находится на 89 этаже Башни Федерация-Восток делового комплекса Москва-Сити - اسپوتنیک افغانستان
Посетительница делает селфи на самой высокой смотровой площадке в Европе, которая находится на 89 этаже "Башни Федерация-Восток" делового комплекса "Москва-Сити"

جوآن اورلاندو، محقق فن‌آوری دانشگاه غرب سیدنی استرالیا، مکانیسم های‌ شبکه‌های اجتماعی را متهم می‌کند و می‌گوید که الگوریتم‌ها در شبکه‌های اجتماعی مردم را تشویق‌ می‌کند تا با خودخواهی‌ها جان خود را در خطر بیندازند، و گرفتن چین عکس‌ها کاربران را بیشتر محبوب‌تر می‌سازد و این چیزی است که مردم را انگیزه می‌دهد.
کمره‌های GoPro علاوه بر گوشی‌های هوشمند نیز مردم را تشویق می‌کند تا از جا های خطرناک عکس و یا سلفی بگیرند.

© Fotolia / RdonarМужчина делает селфи на вершине горы
Мужчина делает селфи на вершине горы - اسپوتنیک افغانستان
Мужчина делает селфи на вершине горы

جوانان 20 تا 29 ساله قربانیان اصلی مرگ با سلفی خطرناک به حساب می‌آیند. به طور دقیق سن 50 درصد قربانیان بین 20 تا 29 سال و 36 درصد بین 10 تا 19 سال بوده است. بیشترین میزان مرگ به دلیل سلفی به هند تعلق دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала