پیش‌بینی از بین رفتن تولید قهوه در جهان

CC0 / Pixabay / پیش‌بینی از بین رفتن تولید قهوه در جهان
پیش‌بینی از بین رفتن تولید قهوه در جهان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
متخصصان باغ‌های گیاه‌شناسی پادشاهی، کیو، (بریتانیا) می‌گویند که بسیاری از انواع درختان قهوه به علت تغییرات آب و هوا سبب می‌شود که قهود کاملاً ناپدید شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Science Alert، متخصصان باغ‌های گیاه‌شناسی پادشاهی، کیو، (بریتانیا) می‌گویند که بسیاری از انواع درختان قهوه به علت تغییرات آب و هوا، گسترش بیماری و قطع کردن مقیاس بزرگ این درختان در جنگل سبب می‌شود که قهوه کاملاً ناپدید شود.
متخصصان به این باروند که در میان 124 نوع قهوه، حدود 60 درصد آن‌ها در معرض خطر قرار دارند. در برخی از مناطق جهان وضعیت آب و هوا بدتر از دیگران است. به عنوان مثال، در ماداگاسکار و در سایر نقاط اقیانوس هند، تا 70 درصد از انواع درختان قهوه "وحشی" در معرض خطر استند. 13 نوع قهوه در آستانه انقراض استند، 40 نوع دیگر آنها در معرض خطر و 22 نوع دیگر آسیب‌پذیر استند.
به گفته دانشمندان، هر چند همه این گیاهان برای تولید قهوه مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، حفظ تنوع و گوناگونی ژنتیک دارای نقش کلیدی در ادامه موجودیت قهوه است. علاوه بر این قهوه عربیکا که 60 تا 70 درصد فروش قهوه در جهان را تشمیل می‌شود، به علت تغییر آب و هوا و کاهش وسعت جنگل ها از جمله انواع رو به نابودی قهوه است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала