حضور ایران در سوریه، اسرائیل را تهدید میکند

© AFP 2023 / Bulent Kilicحضور ایران در سوریه
حضور ایران در سوریه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گفته میشود که حضور نظامی ایران در سوریه خطر بزرگ برای اسرائیل است.

به گزراش اسپوتنیک، حضور نیروهای ایران در سوریه اسرائیل را نگران نموده است. امریکا نزدیکترین متحد اسرائیل تا کنون آماده جنگ با ایران نیست.
قابل ذکر است

بنیامین نتانیاهو، صدراعظم اسرائیل - اسپوتنیک افغانستان
آمادگی اسرائیل به حمله گسترده بر نیروهای ایران در سوریه

مرکز تحقیقاتی امنیت داخلی اسرائیل به کابینه تل‌آویو توصیه می‌کند که امریکا فشار اقتصادی و سیاسی را بر ایران آورده است، اما آمادگی مقابله نظامی با ایران را ندارد. بناً برای رسیدن به تفاهم شفاف با امریکا جهت به اشتراک‌گذاری اطلاعات و اقدامات بازدارنده علیه ایران، تلاش کرد و اگر تهران از پایبندی به توافق هستوی سال 2015 امتناع ورزد، در انصورت باید نقشه‌راه دیپلماتیک و نظامی مشترک برای مقابله با ایران وجود داشته باشند.

Интервью премьер-министра РФ Дмитрия Медведева пяти российским телеканалам - اسپوتنیک افغانستان
نگرانی اسرائیل ناشی از تاثیر حزب الله در سوریه

این گزارش ضمن اشاره به لزوم تداوم حملات هوائی برای ممانعت از رسیدن تسلیحات پیشرفته به جنبش حزب‌الله در لبنان، می‌نویسد: «حمایت ایرانی‌ها از قدرت گرفتن حزب‌الله در لبنان چیز جدیدی نیست، ولی کیفیت سلاح‌های ارسالی به آنها طی دو سال قبل نگران‌کننده است. ریشه اصلی نگرانی اسرائیل، پروژه تبدیل کردن موشک‌ها و راکت‌های (حزب‌الله) به نوع نقطه‌زن و دقیق، ارتقای توانمندی‌های پدافند هوایی حزب‌الله و ارائه موشک‌های دوربرد دریایی به این سازمان است».
این مرکز تحلیلی اسرائیل با بیان اینکه تل‌آویو فعلاً می‌تواند به رویکرد کنونی خود در حملات راکتی به مواضع مقاومت در سوریه با هدف ممانعت از تثبیت نظامی ایران در این کشور ادامه دهد، مدعی شد: «البته اسرائیل باید برای این احتمال آماده باشد که جنگ مستقیماً به (داخل) لبنان یا ایران کشیده شود. فرایند بازسازی اردوی سوریه آغاز شده است، حالا وقت آن رسیده که احتمالات عملیات دیگر نیز در نظر گرفته شود».

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала