حمله جدید هوائی ائتلاف بین المللی بر شهروندان بی گناه سوریه

© REUTERS / Zohra Bensemra/File Photoترامپ متحدین و مشاوران خود را با فیصله در باره خروج نیروهای امریکا از سوریه حیرت زده ساخته
ترامپ متحدین و مشاوران خود را با فیصله در باره خروج نیروهای امریکا از سوریه حیرت زده ساخته - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تلویزیون دولتی سوریه در مورد کشته شدن ۲۰ شهروند ملکی سوریه در قریه بغوض تختانی ولایت دیرالزور از اثر حملات هوائی ائتلاف بین المللی خبر داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه های سوریایی، در نتیجه حملات هوایی قوای ائتلاف بین المللی به قریه بغوض تختانی ولایت دیرالزور سوریه دستکم ۲۰ غیرنظامی کشته و ده ها تن دیگر زخمی گردیده اند.

بر بنیاد گزارش شبکه تلویزیونی اخباریه، اکثر کشته شدگان این حمله هوایی زنان و کودکان هستند.

گفتنی است، ائتلاف بین المللی بارها شهر هجین  و سایر قریه های ولایت دیرالزور را بمباران نموده است. رسانه های سوریایی مدعی شده اند که نیروهای ائتلاف در حملات خود به این ولایت از فسفر سفید استفاده میکند.

ایالات متحده که تا چندی پیش رهبری ائتلاف یادشده را به عهده داشت در جواب به این اتهامات میگوید که ائتلاف مهمات مورد استفاده در سوریه را افشا نمیکند اما تاکید میکند که آنها با استانداردهای بین المللی مطابقت دارند.

یادآوری میکنیم، درگیری مسلحانه در سوریه از مارچ ۲۰۱۱ بدین سو ادامه دارد. بر اساس آمار سازمان ملل متحد، در این مدت ۲۲۰ هزار تن کشته شده اند.

گروه تروریستی «دولت اسلامی» (داعش) در سال ۲۰۱۴ با تصرف شهرهای بزرگی در سوریه و عراق، از جمله رقه و موصل ادعای "خلافت" کرد. در همان سال امریکا و متحدین اش، بدون موافقت دولت سوریه عملیات مشترک نظامی علیه این گروه تروریستی در خاک سوریه و عراق را آغاز کردند.

روسیه از سپتمبر ۲۰۱۵ بدین سو بر اساس درخواست رسمی دمشق بر علیه گروه تروریستی داعش عملیات نظامی اجرا میکند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала