خدا حافظی با گوشت/ رژیم غذایی نسل های آینده

© Fotolia / Maksim Shebekoخدا حافظی با گوشت/ رژیم غذایی نسل های آینده
خدا حافظی با گوشت/ رژیم غذایی نسل های آینده - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در حال حاضر روند تولید و مصرف مواد غذایی در دنیا به سمتی می رود که در آینده نه چندان دور، بحران غذایی بروز خواهد کرد نهادهای مختلف جهانی به دنبال راهکارهایی برای جلوگیری از فجایع انسانی و طبیعی هستند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل Sky News، دانشمندان تغذیه انگلیسی در طی تحقیقات جدید شان نتیجه گیری نموده اند که برای اطمینان از سلامتی نسل های آینده، لازم است تقریبا به طور کامل از خوردن گوشت صرف نظر شود.
رژیم غذایی مورد بحث که توسط کمیسیون بین المللی EAT-Lancet پیشنهاد شده، با توجه به پیش بینی جمعیت 10 میلیاردی در سال 2050 (توسط سازمان ملل متحد) به منظور تحول در فرهنگ غذایی جوامع و پیشگیری از بحران های طبیعی و نابودی منابع غذایی تدوین گشته و می تواند انسان های زیادی را از سوء تغذیه نجات دهد.
در رژیم غذایی جدید، افراد در طول هفته تنها مجاز به مصرف 50 گرم گوشت قرمز "هفت گرم در روز" خواهند بود چرا که تولید این محصول نیازمند زمین های وسیع، منابع غذایی گسترده (برای تغذیه دام ها) و همچنین تولید گازهای گلخانه ای در حجم بالا بوده که در مجموع، مصرف آن را توجیه ناپذیر می کند.
علاوه بر موارد فوق، تأثیرات منفی مصرف گوشت قرمز بر سلامت انسان نیز از دیگر عوامل کاهش مقدار آن در رژیم غذایی آینده بوده که بر اساس آن، افراد باید پروتئین مورد نیاز بدن خود را از منابعی مانند نخود و سویا تأمین کنند.203 گرم مرغ و 196 گرم ماهی نیز در طول هفته در نظر گرفته شده که در کنار این موارد، افراد باید روزانه 500 گرم میوه و سبزیجات تازه به علاوه 125 گرم انواع غلات، خشکبار و مغزها را مصرف کنند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала