رازتخریب حلقه سیاره "زحل" کشف شد

© Flickr / Gray Lensman QX!Saturn and Enceladus
Saturn and Enceladus - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیمی از دانشمندان موفق به وزن کردن حلقه های سیاره "زحل" شده اند.

به گزارش اسپوتنیک، یک گروه بین المللی دانشمندان راز حلقه های زحل را پیدا نمودند. تیمی از نمایندگان دانشگاهی ایالات متحده، ایتالیا و اسرائیل، اطلاعاتی را که توسط کاوشگر تحقیقاتی کاسینی فرستاده شده اند، تجزیه و تحلیل کردند.
مدت طولانی دانشمندان جهان مصروف مطالعه این "غول گازی" منظومه شمسی بودند. دانشمندان ناسا تایید کردند که زحل حلقه های خود را از دست می دهد. این حلقه ها حدود صد میلیون سال در نزدیکی سیاره قرار داشتند. تخریب حلقه ها به دلیل اثر جاذبه و میدان مقناطیسی سیاره رخ می دهد.
به گفته محققان، بارندگی ذرات یخ تحت تاثیر میدان مقناطیسی منجر به ناپدید شدن حلقه های زحل بعد از 300 میلیون سال خواهد شد. با این حال، نیروهای جاذبه نیز به سقوط مواد در این سیاره کمک می کنند، که موجب کوتاه شدن عمر حلقه ها تا 200 میلیون سال دیگر می شود.
90 تا 95 درصد از حلقه های زحل از ترکیب آب و یخ تشکیل شده، اما این حلقه ها دارای مقادیر بسیار کمی از سنگ هم هستند که بر اثر گرد و خاک بین سیاره ای و بمباران مداوم توسط شهاب سنگ های بسیار کوچک به آن اضافه شده اند. این حلقه ها در مرحله اول از یخ خالص تشکیل شده بودند؛ اما این که چگونه این حلقه های یخی به وجود آمده اند، همیشه به صورت یک راز ذهن دانشمندان را به خود مشغول کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала