آخرین کلمات قبل از مرگ چیست؟

© Fotolia / Stuartآخرین کلمات قبل از مرگ چیست؟
آخرین کلمات قبل از مرگ چیست؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
محققان مجموعه ای از دو هزار کلمه را جمع آوری نموده اند که 181 انسان پیش از مرگ برزبان آورده اند.

به گزارش اسپوتنیک، لیزا اسمارت زبان شناس امریکایی، کتاب خود تحت عنوان "آخرین کلمات درآستانه مرگ" را منتشر کرد که در آن او رایج ترین عبارات مردم قبل از مرگشان را جمع آوری نموده است. مرگ پدر دانشمند او را به چنین اقدامی تحریک نمود.
پدر وی که یک روانشناس حرفه ای بود وکه از سرطان رنج می برد، قبل از مرگش مدام به موسیقی گوش می داد. او در عالم بی بی هوشی کلمات بی ربط را بر زبان می آورد.
پس از مرگ پدرش، دانشمند تصمیم گرفت کتاب خود را منتشر نموده و موضوع "آخرین کلمات قبل از مرگ" را به گونه همه جانبه تحقیق نماید.
لیزا اطلاعاتی را برای انتشار کتابش به روشهای مختلف جمع آوری کرد: او به کشیشانی که اعترافات افراد در حال مرگ را می شنیدند مراجعه نموده و همچنین مصاحبه با کارکنان بیمارستان ها و کاربران سایت های مختلف را انجام داد.. در نتیجه، وی توانست مجموعه ای از دو هزار کلمه را از 181 نفردر حال مرگ را جمع آوری کند.
معمولا قبل از رفتن به دنیای دیگر، مردم با کلمات محبت و عشق کلمات قدردانی از نزدیکان شان را بر زبان می آورند. همچنین شماری از مردم نام مادر خود را بر زبان می آورند و برخی نیز به دشنام دادن می پردازند. کسانی هم هستند که عبارات غیرواقعی و بی ربطی را بیان می کنند.
دانشمند زبان شناس امریکایی می گوید اکثریت مطلق مردم در آخرین لحظات زندگی دچار درد ورنج زیادی بوده و از امکان و توانایی بر زبان آوردن سخنان رمانتیک و زیبا برخوردار نیستند و به این دلیل توصیه می کند حرفهای آخر و وصایای خود به خویشاوندان و نزدیکان را به دقایق آخر حیات موکول نکنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала