سوریه از "جنایت جدید" ائتلاف امریکایی به سازمان ملل شکایت کرد

© Photo / Robert Sullivan/Public domainسوریه از "جنایت جدید" ائتلاف امریکایی به سازمان ملل شکایت کرد
سوریه از جنایت جدید ائتلاف امریکایی به سازمان ملل شکایت کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه سوریه با ارسال دو نامه به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت، "جنایت" دیرالزور ائتلاف امریکایی در جنوب شرقی دیرالزور را محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه سوریه با ارسال دو نامه به دبیر کل سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت به جنایت جدید ائتلاف تحت رهبری امریکا در دیرالزور که به کشته شدن 20 غیرنظامی که شماری از آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، واکنش نشان داد.
وزارت امور خارجه سوریه ضمن محکوم کردن این حمله اعلام کرد: جنایت جدید در ادامه جنایات روزانه و برنامه‌ریزی شده از سوی ائتلاف بین‌المللی علیه ملت سوریه و نقض آشکار حاکمیت سوریه و تمامیت ارضی آن به بهانه‌های نخ نما و رسوا شده است.
در این نامه‌های وزارت امور خارجه سوریه آمده است: سوریه از شورای امنیت می‌خواهد که به مسئولیت خود در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی عمل کند و اقدام فوری برای توقف سلسله جنایات جنگی و ضد بشری که کشورهای عضو این ائتلاف علیه غیرنظامیان سوری و زیرساختهای سوریه مرتکب می شوند، به عمل آورد.
امریکا و متحدانش از سال 2014 میلادی عملیات علیه داعش را در سوریه و عراق شروع کردند. علاوه براین آنها بدون موافقت با دولت سوریه، وارد این کشور شدند. در ماه دسمبر سال گذشته، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا تصمیم به خروج نیروهایش از سوریه گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала