ایران "ادعای جاسوسی یک تبعه افغانستانی- آلمانی به تهران" را رد کرد

© Flickr / sipoایران "ادعای جاسوسی یک تبعه افغانستانی- آلمانی به تهران" را رد کرد
ایران ادعای جاسوسی یک تبعه افغانستانی- آلمانی به تهران را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه ایران در خصوص ادعاهای مطرح شده توسط برخی رسانه‌های آلمانی مبنی بر بازداشت یک تبعه افغان-آلمانی به اتهام جاسوسی برای ایران، هرگونه ارتباط این فرد ادعایی با جمهوری اسلامی ایران را رد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از میزان، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در خصوص ادعاهای مطرح شده توسط برخی رسانه‌های آلمانی مبنی بر دستگیری یک تبعه افغان-آلمانی به اتهام جاسوسی برای ایران، ضمن رد هرگونه ارتباط این فرد ادعایی با جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: از شنیدن این خبر در بحبوحه اتهام‌زنی‌های امنیتی ناروا و طراحی شده توسط آنانی که به دنبال تخریب روابط ایران و اروپا در این مقطع مهم و حساس استند، تعجب نمی‌کنیم.
قاسمی تاکید کرد: بارها گفته‌ایم روابط کهن و دیرینه ایران و بسیاری از کشورهای اروپایی به ویژه اعضای اروپایی برجام دشمنان و معاندینی دارد که از هر کوشش، اتهام و ادعایی برای تیره کردن این روابط فرو گذار نمی‌کنند.

دستیگری افسر آلمانی افغان تبار به جرم جاسوس برای ایران - اسپوتنیک افغانستان
بازداشت افسر آلمانی افغان تبار به جرم جاسوسی برای ایران

اخیرا اداره دادستانی آلمان با انتشار بیانیه‌ای ادعا کرد یک شهروند 50 ساله آلمانی-افغانستانی را به ظن جاسوسی برای ایران بازداشت کرده است.
در این بیانیه آمده است که نام این شهروند دو تابعیتی به دلیل تطابق با قوانین حریم خصوصص آلمان به صورت "عبدالحمید.اس" بیان شده است.
بر اساس بیانیه دادستانی آلمان شهروند آلمانی-افغانستانی روز سه‌شنبه در رایلند در غرب آلمان دستگیر شده است.
دادستانی آلمان می‌گوید که این شهروند دو تابعیتی به عنوان مترجم در ارتش آلمان مشغول فعالیت بوده به متهم به انتقال اطلاعات به ایران شده است.
وزارت دفاع آلمان این اتهامات را تأیید کرده، اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала