رضایت خلیل‌زاد از تلاش‌ ها در روند صلح افغانستان

© Photo / EK / EKرضایت خلیل‌زاد از تلاش‌ ها در روند صلح افغانستان
رضایت خلیل‌زاد از تلاش‌ ها در روند صلح افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
زلمی خلیل‌زاد نماینده خاص وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان، در صفحه تویترش نوشته که سفرش به پاکستان را تکمیل نموده و دیدارهای مثمر داشته‌است.

 به گزارش اسپوتنیک، به نوشته آقای خلیل‌زاد، تلاش‌های صلح به سمت درست روان است و اقدامات پاکستان تا حد زیاد طوری است که می‌تواند نتایج خوب داشته باشد.
وی جزئیات بیشتر در مورد ارائه نکرده‌است. 

آقای خلیل‌زاد سفرش به کشورهای منطقه را به تاریخ هشتم جنوری آغاز کرد که وی در آن از امارات متحده عربی، عربستان سعودی، هند، چین، افغانستان و پاکستان دیدارهای داشت.
در این حال لیندسی گراهام یک سناتور با نفوذ امریکایی دیروز در اسلام آباد بعد از ملاقات با مقامات پاکستانی گفت، از رئیس جمهور ترمپ خواهد خواست هر چه زودتر با عمران خان صدراعظم پاکستان دیدار کند. گراهام عمران خان را یک شریکی خواند که به باور وی می‌تواند در پروسه صلح افغانستان کمک صادقانه کند.
آقای خلیل‌زاد در گذشته، سه مرتبه با نماینده‌های طالبان و رهبران کشور های مختلف منطقه دیدار کرده است.
زلمی خلیل‌زاد انتظار دارد که تا پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، تلاش‌های صلح نتیجه عملی بدهد.
از سوی دیگر، پیش از این، گروه طالبان با نشر اعلامیه‌ای هشدار داده بود که اگر امریکا در مورد خروج نیروهایش از افغانستان گفت‌وگو نکند، این گروه مجبور خواهد بود مذاکرات صلح را متوقف کند.
گروه طالبان به امریکایی‌ها هشدار می‌دهد که "اگر این وضعیت دوام بکند و امریکایی‌ها صادقانه وارد مذاکرات نشوند، این گروه مجبور می‌شود که گفت‌وگوهای صلح و مذاکرات را تا زمانی که امریکا به جای فشار و تاکتیک ها برای صلح واقعی گام نگذارد، به تعویق بیندازد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала