تکنالوژی استارت فضایی روسیه فعال خواهد شد

© Photo / Press service of the Ministry of Defence of the Russian Federationتکنالوژی استارت فضایی روسیه فعال خواهد شد
تکنالوژی استارت فضایی روسیه فعال خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
برنامه استارت فضایی روسیه پس از سه سال آزمایش خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر دیگتیار، مدیر عمومی مرکز دولتی طراحی راکت به نام آکادمیسین «ماکییف» اعلام نمود که آزمایش تکنالوژی استارت هوایی روسیه پس از 3 سال در روسیه انجام خواهد شد.
تکنالوژی «استارت هوایی»، استارت راکت از وسایل هوایی در حال پرواز را در نظر می گیرد و می تواند هرنوع وسیله پرنده مانند هواپیما، بالون هوایی و اکرانپلان مورد استفاده قرار گیرد. این تکنالوژی از اواسط قرن گذشته توسط متخصصان طراحی شده بود و طی 70 سال از بیش از 100 پروژه، فقط تعداد انگشت شماری موفق بوده است.
دگتیار در توضیح گفت:«هم اکنون مرکز دولتی موشکی کارهای طراحی و ساخت سیستم هوایی- راکتی بر اساس هواپیمای ایلوشین-76، را بررسی می کند. طی 3 سال امکان آزمایش این سیستم فراهم خواهد شد».
در امریکا در دهه 1970 سیستم پرتاب راکت برای نابودی ماهواره ها از جنگنده «اف-15» آزمایش شد. این آزمایشات موفق بودند اما کار آن متوقف گردید. در سال 1990 در قالب پروژه شرکت آمریکایی Orbital Science و Hercules Aerospaceماهواره توسط راکت حامل Pegasus که از هواپیما پرتاب شده بود به مدار زمین رسانده شد. در حال حاضر این تنها سیستم با استارت فضایی است که به بهره برداری سپرده شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала