امکان رویاروئی خطر ناک بین ایران و اسرائیل در سوریه

© AP Photo / Ebrahim Norooziسپاه پاسدارن انقلاب ایران
سپاه پاسدارن انقلاب ایران - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اسرائیل با حملات روز گذشته به مواضع نیرو‌های ایرانی در سوریه قواعد نانوشته میان تهران و تل آویو در سوریه تغییر خواهد و حالا زمینه‌های رویارویی مستقیم دو بازیگر فراهم گردیده است.

به گزارش «تابناک»؛ حال ممکن است این پرسش مطرح شود که قواعد نانوشته میان اسرائیل در سوریه چه است که در صورت تغییر ممکن است مخاطره آمیز باشد؟

آمادگی ایران برای جنگ با اسرائیل - اسپوتنیک افغانستان
آمادگی ایران برای جنگ با اسرائیل

اسرائیل با توجه به هشدارهای ایران، معمولا از گرفتن تلفات جانی از نیروهای ایرانی خودداری می کرد. به همین جهت، تل آویو معمولا پیش از هر حمله ای، اطلاع می داد که چه مواضعی را می خواهد بمباران کند.
بدون تردید ادامه نقض این قاعده از سوی اسرائیل، می تواند با پاسخ جدی تر محور ایران منجر شود، روز گذشته نیز اسرائیل برای نخستین بار، یکی دیگر از قواعد را که همانا عدم موضع گیری رسمی و تبلیغاتی پس از حمله بود، نقض کرد. در واقع، تل آویو برای اولین بار رسما اعلام کرد به مواضع نیروهای ایران دو سوریه حمله کرده است.
قابل ذکر است، ارتش اسرائیل در اوایل امروز دوشنبه اعلام کرد، به اهداف نظامی ایران در سوریه حمله کرده است؛ این یکی دیگر از نشانه های تمایل اسرائیل به تأیید حملات از سوی خود به سوریه پس از مدت ها سکوت در قبال این حملات است.
به گزارش آسوشیتدپرس، ارتش اسرائیل در بیانیه ای، با اشاره به شاخه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ـ که مسئول عملیات خارجی است ـ گفته: ما حمله به اهداف سپاه قدس در قلمرو سوریه را آغاز کرده ایم و به نیروهای مسلح سوریه علیه تلاش برای آسیب رساندن به نیروها یا قلمرو اسرائیل هشدار می دهیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала