امریکا پیمان راکت های هسته‌ای را نقض می کند اما روسیه متهم می شود

© AP Photo / Joseph Nairامریکا پیمان منع راکت های هسته‌ای نقض می کند اما روسیه را متهم می سازد
امریکا پیمان منع راکت های هسته‌ای  نقض می کند اما روسیه را متهم می سازد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه های امریکایی دلیل نقض کردن پیمان راکت های هسته‌ای برد کوتاه متوسط از سوی ایالات متحده را توضیح نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نشریه امریکایی The Nation، اگر چه ایالات متحده به طور مداوم اعلام می کند که روسیه به طور یکجانبه پیمان راکت های هسته‌ای میانبرد و برد کوتاه را نقض نموده است، اما سیاستمداران و کارشناسان آمریکایی حتا فکر نمی کنند که ایالات متحده امریکا مسکو را به چنین اقدامات مجبور می سازد.

این نشریه امریکایی در گزارش خود به طور خاص، مقاله «نیویورک تایمز» را مورد انتقاد قرار داده که در آن تمام گناه برای پایان دادن به پیمان " محدود سازی راکت های برد متوسط و کوتاه" را به دوش روسیه می گذارد. در این مقاله نشریه به طور ویژه، به راکت های روسی 9M729، که قادر به حمل کلاهک های هسته ای هستند، و گفته می شود در فاصله 500 تا 5.5 هزار کیلومتر مورد آزمایش قرار گرفتند، تمرکز نموده است.

نشریه The Nation در یاداشت خود خاطر نشان می سازد روزنامه نگاران نیویورک تایمز به طور یک جانبه قضاوت کرده، برخی از حقایق را از خوانندگان پنهان کرده و به اظهارات کارشناسان "مستقل" استناد نموده است.
آنها فراموش نموده اند که در مورد سیستم دفاع راکتی امریکایی Aegis که هم اکنون در اروپای شرقی مستقر است، صحبت کنند.

پاسخ جدی روسیه در صورت اخراج امریکا از پیمان منع راکت‌های هسته‌ای - اسپوتنیک افغانستان
پاسخ جدی روسیه در صورت اخراج امریکا از پیمان منع راکت‌های هسته‌ای

نظامیان امریکایی تأکید می کنند که این سیستم مغایرتی با مفاد پیمان راکت های برد متوسط و کوتاه ندارد زیرا فاقد "نرم افزار، وسایل هدایت آتش و تجهیزات و زیربنای ضروری" برای پرتاب موشک های بالدار است.
با این حال بر اساس گزارش پنتاگون، تغییرات کوچک می تواند سیستم«ایجیس» را به سیستمی قادر به پرتاب راکت مبدل کند که از 9М729 روسی عقب نخواهد ماند.
مسکو نگران آن است که احتمالا استقرار این سیستم مقدمه ای برای نقض پیمان مذکور باشد که همانا به این دلیل طراحی و ساخت راکت 9М729 به اجرا درآمد. یکی دیگر از عوامل در این قضیه آن است که رادار «ایجیس» برای شناسایی راکت های بالستیکی با شعاع عمل زیاد مناسب نیست و معلوم است ک برای فاصله های متوسط و کوتاه می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.
نشریه The Nation در اخیر می نویسد، هر چند به نظر می رسد که روسیه پیمان راکت های برد متوسط و کوتاه را نقض کرده است، اما نظامیان و کارشناسان امریکایی و به ویژه نویسندگان مقاله منتشره در «نیویورک تایمز» باید این سوال را مطرح کنند که آیا امریکا کدام کاری نکرده که باعث شده باشد تا روسیه دست به اقدامات جوابیه بزند و بعد راهی را برای خروج از این تشنج سیاسی شکل گرفته بیابند؟

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала