آغاز درگیری ها میان معترضان و پلیس در کاراکاس پایتخت ونزوئلا + ویدیو

© AFP 2023 / Federico Parraآغاز درگیری ها میان معترضان و پلیس در کاراکاس پایتخت ونزوئلا + ویدیو
آغاز درگیری ها میان معترضان و پلیس در کاراکاس پایتخت ونزوئلا + ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مردم ونزوئلا امروز (چهارشنبه) در یک راهپیمایی اعتراضی علیه رئیس جمهوری خود به جاده ها برآمدند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از پارتل خبری Nacional، کاراکاس، پایتخت ونزوئلا روز چهارشنبه شاهد درگیری مخالفان نیکلاس مادورو، رئیس جمهور این کشور و نیروهای پلیس ضد شورش بود.
در شماری از نواحی کاراکاس پایتخت ونزوئلا موانع ایجاد شده و صدای "دیگ ها" ، که اخیرا نماد اعتراض به رئیس جمهور ونزوئلا نیکلاس مادورو عنوان شد، شنیده می شود.
معترضان با پرتاب اشیای مختلف، موتر های گارد ملی را مورد حمله قرار داده اند. نیروهای امنیتی نیر برای متفرق کردن تظاهرکنندگان در نزدیکی متروی "گاتو" ، محله ای در شرق کاراکاس از ماشین آب پاش و گاز اشک آور استفاده کردند. بسیاری از افراد شرکت کننده در این اجتماع اعتراض آمیز با پرتاب سنگ به مقابله با نیروهای امنیتی می پرداختند.  

عضو مجلس مخالف ونزوئلا، خوزه اولیوارس در مورد نخستین قربانی این اعتراضات اعلام کرد. وی در توییتر خود نوشت: "برای ما اطلاع داده شد که نخستین قربانی که در نتیجه استفاده از سلاح گرم توسط نظامیان جان خود را از دست داده، به بیمارستان محلی "کاتی" منتقل شده است."
همچنین از کشته شدن دو تن دیگرنیز خبر داده می شود. یک تن از خبرنگاران معروف ونزوئلا در صفحه توییتر خود نوشته که در پی درگیری های معترضان با پلیس دو نفر کشته و دو تن دیگر زخمی شده اند. اعتراضات در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا این امیدواری را به وجود آورده که خوآن گوآیدو، رئیس جدید کنگره بتواند اپوزیسیون را متحد کرده و مادورو را از قدرت کنار بکشد.
گوآیدو گفته که تمایل دارد به عنوان رئیس جمهوری موقت و تا زمان برگزاری انتخابات جدید زمام امور را به دست بگیرد.
این راهپیمایی به عنوان یک اقدام تقویتی در حمایت از گوآیدو در نظر گرفته شده است. اپوزیسیون ونزوئلا از زمان دستگیری لئوپولدو لوپز در سال 2014 و در جریان تظاهرات خیابانی عملا بدون رهبری موثر بوده است.
گوآیدو 35 ساله از ارتش ونزوئلا خواسته تا دیگر از مادورو پیروی نکنند و قول داده تا آنهایی را که به بازگشت دموکراسی به کشور کمک می‌کنند، عفو کند.
این درحالیست که به دنبال کودتای نافرجام روز دوشنبه توسط گروهی از نظامیان ونزوئلا علیه نیکلاس مادورو رئیس جمهوری قانونی این کشور، دادگاه عالی ونزوئلا ساعاتی پس از این حادثه با صدور حکمی "خوان گوایدو" رئیس کنگره ملی این کشور را برطرف کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала