درخواست جان کری: ترامپ باید استعفا بدهد

© AFP 2023 / Matthew Healeyدرخواست جان کری: ترامپ باید استعفا بدهد
درخواست جان کری: ترامپ باید استعفا بدهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
جان کری، وزیر امور خارجه پیشین ایالات متحده امریکا در جریان حضور در نشست اقتصادی داووس، سوئیس، از دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور خواست تا استعفا بدهد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از CNBS جان کری که در یک برنامه زنده تلویزیونی حاضر شده بود در پاسخ به سوال مجری که پرسید: «اگر ترامپ را از نزدیک ببینید چه چیزی به او خواهید گفت؟» به صراحت اعلام کرد: به او می‌گویم استعفا دهد. این جمله با خنده حضار همراه بود.
کری در جریان سخنرانی برای گروهی در این نشست با اعلام اینکه فکر می‌کند ترامپ توانایی گفتگوهای بزرگ را ندارد، ادامه داد: او هرگز این گفتگوها را "جدی" نگرفته است.
کاخ سفید تاکنون به این صحبت‌ها واکنشی نشان نداده اما ترامپ از رسانه‌ها بابت اینکه وی و رویکردش را در قبال داووس نمی‌فهمند، انتقاد کرد.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا قرار بود در نشست اقتصادی داووس حضور یابد اما به دلیل تعطیلی دولت در آن شرکت نکرد. همچنین پیام "نخست امریکایی" ترامپ با درخواست‌های داووس مبنی بر یک جهان متحدتر در تضاد است.
گفتنی است ترامپ و جان کری بارها و به مناسبت‌های مختلف از یکدیگر انتقاد کرده‌اند که توافق هسته‌ای ایران یکی از آنها است. ترامپ هم‌اکنون به خاطر رسوایی ارتباط ستاد انتخاباتی‌اش با روس‌ها و نیز تعطیلی دولت امریکا به شدت تحت فشار است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала