پمپئو: کشورهای عضو سازمان کشورهای امریکایی باید رئیس جمهور موقت ونزوئلا را به رسمیت بشناسند

© REUTERS / Yves Hermanپمپئو: کشورهای عضو سازمان کشورهای امریکایی باید رئیس جمهور موقت ونزوئلا را به رسمیت بشناسند
پمپئو: کشورهای عضو سازمان کشورهای امریکایی باید رئیس جمهور موقت ونزوئلا را به رسمیت بشناسند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر امور خارجه امریکا از کشورهای عضو سازمان کشورهای امریکایی یا OAS خواست تا حوان گوآیدو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت بشناسند.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه در نشست سازمان کشورهای امریکایی که در امروز در واشنگتن برگزار شد، از اعضای این سازمان خواست تا دولت انتقالی ونزوئلا را به رسمیت شناخته و نیکلاس مادورو، رئیس جمهور منتخب این کشور را «رئیس جمهور غیر قانونی» محسوب نمایند.

پمپئو: « ایالات متحده دیروز به عنوان نشانه ای از همبستگی با مردم ونزوئلا و حمایت از دموکراسی، با افتخار فراوان حوان گوآیدو، رئیس پارلمان ونزوئلا را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور به رسمیت شناخت. بسیاری از کشورها، منجمله شماری از کشورهای عضو سازمان کشورهای امریکایی نیز این کار را انجام داده اند. اکنون زمان آن است که سازمان کشورهای امریکایی به عنوان یک نهاد همه باهم دولت انتقالی ونزوئلا را به رسمیت بشناسد.»

وی افزود که دوران زمامداری مادورو به پایان رسیده است.

این در حالی است که پیش از این، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در واکنش به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا در مورد به رسمیت شناختن حوان گوآیدو، رهبر اپوزیسیونونزوئلا به عنوان رئیس جمهور این کشور اظهار داشت که باید به انتخاب مردم ونزوئلا احترام گذاشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала