داستان چگونگی حبس خبرنگار مرضیه هاشمی در امریکا

© AP Photo / Press TVآزادی مرضیه هاشمی در آمریکا
آزادی مرضیه هاشمی در آمریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مرضیه هاشمی برخی از جزئیات حبس خود در امریکا و آزادی اش از محبس را بیان کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پرس تی وی، مرضیه هاشمی، خبرنگار پرس تی وی که مدت 11 روز بدون تفهیم اتهام در امریکا حبس بود، اظهار داشت که در بخش اعظم این مدت را در کوته انفرادی به سر می برد و به وی اجازه نمی دادند با زنذانیان دیگر معاشرت کند.
مرضیه هاشمی افزود از سنت لوئیس که وی در انجا در نزد عوامل اف بی آی بود، وی را با طیاره خصوصی به واشنگتن انتقال دادند.

گسترش فهرست تحریمات امریکا علیه ایران - اسپوتنیک افغانستان
گسترش فهرست تحریمات امریکا علیه ایران

خانم مرضیه خبرنگار پرس تی وی خاطرنشان کرد:"اگر پسرم با من نمی بود ، ممکن بود هر اتفاقی رخ دهد و هیچکس نمی دانست که کجا هستم" و توضیح داد که پسرش بازداشتش را به دیگر اعضای خانواده خبر داد.
خانم هاشمی ضمن تفسیر حادثه رخ داده گفت:" هرکس را می توانند دستگیر کرده و بدون تفهیم اتهام به دستانش دستبند بزنند. من همه آدمهای آزاد در جهان را به شرکت در تظاهرات در روز جمعه فرا می خوانم تا از دولت امریکا و اف بی آی تقاضا کنند به چنین اقداماتی پایان دهند.مرضیه

هاشمی، مجری پرس تی وی بعد از ظهر چهارشنبه از بازداشت آزاد شده است.

در وحشتناکترین زندان امریکا مردم را زنده به گور میکنند - اسپوتنیک افغانستان
در وحشتناکترین زندان امریکا مردم را زنده به گور میکنند

این خبرنگار امریکایی الاصل شبکه پرس تی وی نزدیک به 11 روز در زندان امریکا به سر برد و در ابتدای دستگیری حقوق مذهبی و فردی وی نادیده گرفته شده بود.
مرضیه هاشمی که متولد امریکا است، روز یکشنبه 13 جنوری بدون قرار سانوالی و هیچ دلیلی در میدان هوائی «سنت لوئیس» امریکا بازداشت و به یک توقف خانه پولیس فدرال امریکا «اف‌ بی‌ آی» در واشنگتن دی‌سی منتقل شده بود. او برای دیدار با خانواده‌ و عیادت از برادر مریض اش به زادگاهش سفر کرده بود.
قاضی اولین محکمه هاشمی که روز جمعه 18 جنوری تشکیل شد، اذعان کرده است که مرضیه هاشمی هیچ جرمی مرتکب نشده و باید در یک پرونده نامشخص صرفا به عنوان شاهد در دادگاه حاضر شود.
یادآور می شود خانم هاشمی خبرنگار، مستندساز و گوینده‌ شبکه‌ی پرس تی‌وی است. مرضیه هاشمی در جوانی تحت تاثیر شخصیت امام خمینی، بنیانگذار انقلاب ایران، مسلمان شد و به ایران مهاجرت کرد. وی 25 سال است که در ایران زندگی می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала