بحران برگزیت بالاخره ملکه انگلیس را نیز وادار به واکنش ساخت

© AFP 2023 / Ben Stansallبرکزیت بالاخره ملکه انگلیس را وادار به واکنش ساخت
برکزیت بالاخره ملکه انگلیس را وادار به واکنش ساخت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چالش ها پیرامون مسأله برگزیت بالاخره ملکه 92 ساله این کشور را به واکنش واداشت. وی با انتشار پیامی بطور غیرمستقیم خواستار حل چالش برگزیت در این کشور شده است.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "یورو نیوز"در حالی که ملکه انگلیس به ندرت و در موارد بسیار نادری در مسائل سیاسی این کشور اظهار نظر می‌کند با انتشار پیامی، سیاست‌مداران را به اتحاد و اتکای آن‌ها به دید کلان دعوت کرده است.
ملکه انگلیس همچنین در سخنرانی خود گفت هر نسلی با «چالش‌ها و فرصت‌های تازه» مواجه است.
الیزابت دوم، ملکه بریتانیا، خواستار تلاش برای یافتن زمینه مشترک و احترام به نظرات متفاوت شده و برخی تحلیلگران این اظهارات را با مباحثات کنونی در مورد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) مرتبط دانسته اند.  

بازگشت تونی بلر به سیاست به‌ منظور مقابله با برگزیت - اسپوتنیک افغانستان
بازگشت تونی بلر به سیاست به‌ منظور مقابله با برگزیت

ملکه به عنوان رئیس کشور در نظام سلطنتی مشروطه، از موضعگیری علنی در قبال موضوعات سیاسی خودداری می‌کند اما بعضی از ناظران گفته‌اند که با توجه به شرایط کنونی، احتمالا منظور او در سخنرانی روز جمعه توصیه‌ای تلویحی به سیاستمداران بوده تا برای دستیابی به تفاهم و یافتن راه حل برای مساله برگزیت تلاش کنند.
از سوی دیگر «فیلیپ هاموند» وزیر مالیه انگلیس با استقبال از پیام ملکه این کشور در مورد برگزیت، هشدار داد اگر این کشور بدون توافق از اتحادیه بریتانیا خارج شود استعفا خواهد داد.
هاموند روز جمعه اذعان کرد برگزیت بدون توافق آسیبی جدی به اقتصاد بریتانیا وارد خواهد کرد.
بسیاری از کارشناسان گفته‌اند که برگزیت بزرگ‌ترین بحران ملی بریتانیا بعد از جنگ جهانی دوم است.
از سوی دیگر سخنگوی دولت «ترزا می» نیز روز جمعه در جمع خبرنگاران از دعوت ملکه الیزابت دوم به حفظ احترام متقابل در منازعات بر سر برگزیت، استقبال کرد.
در حال حاضر مذاکرات بر سر توافق برگزیت در لندن به بن بست رسیده و در حالی که کمتر از سه ماه تا پایان خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا باقی است، اما پارلمان و دولت انگلیس در مورد چگونگی اجاری برگزیت دارای اختلاف نظر عمیق می‌باشند.
هفته گذشته نیز پیشنهاد مورد نظر نخست وزیر انگلیس برای اجرای برگزیت با مخالف حداکثری در پارلمان روبرو شد و برخی نمایندگان حامی برگزیت خواستار خروج از اتحادیه اروپا بدون هیچ توافقی شده‌اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала