حامیان رئیس‌ جمهوری ونزوئلا به جاده‌ها سرازیر شدند

© REUTERS / Jorge Silva مادورو رئیس جمهور ونزوئلا
مادورو رئیس جمهور ونزوئلا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حامیان نیکلاس مادورو، رئیس‌ جمهوری منتخب ونزوئلا به جاده‌های شهرهای مختلف این کشور سرازیر شدند.

اسپوتنیک به نقل از تسنیم، مردم ونزوئلا در حمایت از حق حاکمیت دولت و صلح در این کشور به جادده ها سرازیر شدند.

هشداری روسیه در ارتباط وضع ونزویلا - اسپوتنیک افغانستان
هشداری روسیه در ارتباط وضع ونزویلا

شهروندان ونزوئلایی که به خیابان‌ها سرازیر شده‌اند، در شعارهای خود همچنین با حمل پلاکاردها بار دیگر بر حمایت از دولت این کشور در مقابل کسانی که به‌دنبال بی‌ثباتی در ونزوئلا هستند تأکید کردند.
راهپیمایی حامیان دولت قانونی ونزوئلا اقدام مخالفان را کودتا دانستند که به ‌دستور مایک پنس، معاون رئیس جمهوری امریکا صورت گرفت.
این تظاهرات و راه‌پیمایی حامیان دولت قانونی ونزوئلا روز گذشته در ایالت وارگاس در شمال ونزوئلا انجام شد؛ در این راهپیمایی ادعای رهبر مخالفان در اینکه خود را خودسرانه رئیس جمهوری کشور اعلام کرد، رد شد.

توپولف-160 - اسپوتنیک افغانستان
اعزام طیارات بمب افکن هستوی روسیه به ونزویلا

راهپیمایی دیگری نیز که در ایالت یاراکوی ونزوئلا برگزار شد، دیوسدادو کابلو، رئیس مجمع ملی قانون اساسی ونزوئلا از مردم خواست تا «اجازه ندهند امپریالیسم به اینجا آمده و به ما دستور دهد، اینجا ما آزاد و دارای حق حاکمیت هستیم».
رئیس مجمع ملی قانون اساسی ونزوئلا تأکید کرد که دولت امریکا نقاب خود را کنار زده و «خود به‌عنوان رهبر کودتا» علیه رئیس جمهوری ونزوئلا که با 67 درصد آرا پیروز شده است، عمل می‌کند.
در مقابل نیز خوان گوایدو، رئیس پیشین پارلمان ونزوئلا که خود را به ‌صورت خودخوانده رئیس‌جمهوری این کشور معرفی کرد، وعده تظاهرات جدیدی از سوی حامیانش را داد، اقدامی که هدف آن افزایش فشار بر نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری منتخب ونزوئلا برای واگذاری قدرت است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала