فعالیت نظامیان امریکائی در عراق مشکوک است

© AFP 2023 / Patrick Bazسربازان اجیر امریکایی در عراق
سربازان اجیر امریکایی در عراق - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گزمه نیروهای امریکائی در فلوجه با موافقت دولت عراق صورت گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری «سومریه نیوز»، یک منبع امنیتی در ولایت الانبار عراق ضمن تائید تحرکات نظامی امریکا گفت که گزمه نیروهای امریکایی در فلوجه با موافقت دولت عراق و لوی درستیز این کشور صورت گرفته است.
روز شنبه 26 جنوری، خبر حضور نظامی امریکا در شهر فلوجه تائید شد. و این در حالی است که قبلا تحرکات نظامی امریکا در عراق از سوی مقامات عراقی تکذیب شده بود.

امریکا در مرز عراق-سوریه دو پایگاه نظامی می‌سازد - اسپوتنیک افغانستان
امریکا در مرز عراق-سوریه دو پایگاه نظامی می‌سازد

منبعی که نخواست نامش فاش شود هدف از این گشت را سرکشی و کسب اطلاع از وضعیت جزوتام های پولیس که به تازگی توسط ائتلاف مدعی مبارزه با داعش به رهبری امریکا آموزش دیده اند و همچنین تسلیح و تجهیز آنان ذکر کرد.
همزمان تصاویر متعددی از نیروها و وسایط نظامی تمریکائی حین حضور و گزمه در جاده های فلوجه در رسانه ها و فضای مجازی عراق منتشر شده است.
امریکائی ها که به بهانه وجود سلاح کشتار جمعی، عراق را در سال 2003 اشغال کردند در سال 2011 بدلیل شکست ها و ناکامی های مکرر، مجبور به ترک عراق شدند، آنها سه سال بعد به بهانه مبارزه با داعش و در راس یک ائتلاف خودخوانده بین المللی بار دیگر وارد این کشور شدند.
اعتراضات نسبت به حضور نیروهای امریکائی در عراق از زمان سفر مخفیانه دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا به یک پایگاه نظامی در ولایت الانبار و تاکید وی بر عدم خروج نظامیان از عراق، بیش از پیش افزایش یافته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала