آمادگی ونزوئلا برای جلوگیری از تهاجم نظامی به خا‌ک‌اش

© REUTERS / Jorge Silva آمادگی ونزوئلا برای جلوگیری از تهاجم نظامی به خا‌ک‌اش
آمادگی ونزوئلا برای جلوگیری از تهاجم نظامی به خا‌ک‌اش - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
در آستانه افزایش ناآرامی ها در ونزوئلا، رئیس جمهور این کشور از آمادگی اردوی ونزوئلا برای انجام تمرینات گسترده نظامی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا امروز (یکشنبه، ۲۷ جنوری) دو هفته قبل از آغاز تمرینات گسترده اردوی این کشور، از تجهیزات نظامی بازدید نمود.

گفته میشود، نظامیان ونزوئلایی در جریان این تمرینات سناریوی دفع تهاجم نظامی به سرزمین شان را تمرین خواهند کرد.

مادورو با نشر پیامی در توییتر گفت: «ما برای انجام مهمترین تمرینات نظامی در تاریخ ونزوئلا که از ۱۰ تا ۱۵ فبروری ادامه خواهند داشت، آماده هستیم. ما قدرت نظامی خود را نشان خواهیم داد.»

این در حالی است که روز چهارشنبه (۲۳ جنوری) تظاهرات گسترده ضد دولتی در شهر کاراکاس، پایتخت ونزوئلا آغاز شد. خوان گوایدو، رئیس پارلمان ونزوئلا و رهبر اپوزیسیون این کشور در جریان این تظاهرات خود را رئیس جمهور موقت ونزوئلا اعلام کرد.

در عین حال دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت و از رئیس جمهور مادورو خواست تا قدرت را به وی انتقال دهد.    

ترکیه، ایران، روسیه، چین و کوبا از جمله کشورهایی هستند که از نیکلاس مادورو، رئیس جمهور منتخب ونزوئلا حمایت کرده‌اند و خواستار عدم دخالت کشورهای دیگر در امور داخلی ونزوئلا شده‌اند.

یادآوری میکنیم، پیش از این جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور امریکا با نشر پیامی در توییتر اظهار داشت که هرگونه خشونت در ونزوئلا علیه دیپلوماتان امریکایی، خوان گوایدو (رهبر اپوزیسیون) و مجلس ملی ونزوئلا «واکنش قابل توجه» در پی خواهد داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала