متهم شدن امریکا به وارد آوردن فشار به سازمان ملل

© AP Photo / Ronald Zakمتهم شدن امریکا به وارد آوردن فشار به سازمان ملل
متهم شدن امریکا به وارد آوردن فشار به سازمان ملل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گزارشگر سابق ویژه سازمان ملل در بیانیه‌ای از فشار بیش از حد امریکا بالای این سازمان صحبت نمود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامهThe Independent آلفرد د زایاس، گزارشگر ویژه سابق سازمان ملل، ایالات متحده را متهم کرد که با کمک تحریم ها "دست کشور های دیگر را می بندد". او تمایل واشنگتن برای تغییر قدرت در ونزوئلا را توضیح نمود.
زایاس در مصاحبه ای با این روزنامه گفت که در سال 2017 وی از ونزوئلا بازدید کرد و با مقامات دولتی و سازمان های غیر دولتی، مخالفان، فعالان، نمایندگان تجارت صحبت کرد.
او گفته است که به چشمان خودش دید که چگونه تحریم های ایالات متحده امریکا بر مردم عادی، عمدتا فقیرترین بخش های جمعیت، که به معنای واقعی کلمه از فقدان غذا و دارو با مرگ دست و پنجه نرم می کنند، تاثیر می گذارد. 

تصویب قطعنامه سازمان ملل علیه روسیه - اسپوتنیک افغانستان
تصویب قطعنامه سازمان ملل علیه روسیه

به گفته وی، پس از سفر، دیپلمات گزارش خود را به سازمان ملل ارائه نموده، و به سازمان پیشنهاد کرد تا هیئتی دراین موردتحقیق کند که آیا این تحریم ها جنایت علیه بشریت نیستند یا خیر.
با این حال، قرار گفته وی، سازمان ملل این گزارش را نادیده گرفت و کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل؛ حتا ملاقات با وی را رد کرد.
زایاس مطمئن است که دلیل این امر در تمایل سازمان ملل برای انتقاد از رژیم ونزوئلا است و ایالات متحده نقش اصلی در این رویکرد را ایفا می کند.
زایاس گفته است: " اگر ونزوئلا فاقد منابع طبیعی می بود، هیچ کس به هوگو چاوز و مادورو هرگز اهمیت نمی داد". وی خاطر نشان ساخت که، ایالات متحده پول زیادی در ونزوئلا سرمایه گذاری کرده ، اما پس از ملی شدن صنعت در این کشور، امریکا امکان دسترسی به آنها را ندارد و در حال حاضر تلاش می کنند آنها را "پول خود را" بازگرداند.
این در حالی است که روز چهارشنبه (23 جنوری) تظاهرات گسترده ضد دولتی در شهر کاراکاس، پایتخت ونزوئلا آغاز شد. خوان گوایدو، رئیس پارلمان ونزوئلا و رهبر اپوزیسیون این کشور در جریان این تظاهرات خود را رئیس جمهور موقت ونزوئلا اعلام کرد.
در عین حال دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت و از رئیس جمهور مادورو خواست تا قدرت را به وی انتقال دهد.
ترکیه، ایران، روسیه، چین و کوبا از جمله کشورهایی هستند که از نیکلاس مادورو، رئیس جمهور منتخب ونزوئلا حمایت کرده‌اند و خواستار عدم دخالت کشورهای دیگر در امور داخلی ونزوئلا شده‌اند.
یادآوری میکنیم، پیش از این جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور امریکا با نشر پیامی در توییتر اظهار داشت که هرگونه خشونت در ونزوئلا علیه دیپلوماتان امریکایی، خوان گوایدو (رهبر اپوزیسیون) و مجلس ملی ونزوئلا «واکنش قابل توجه» در پی خواهد داشت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала