روسیه: مسکو تا هنوز رسما از خروج نیرو های امریکایی از افغانستان اطلاع ندارد

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه: مسکو تا هنوز پیام رسمی خروج نیرو های امریکایی از افغانستان را دریافت نکرده
روسیه: مسکو تا هنوز پیام رسمی خروج نیرو های امریکایی از افغانستان را دریافت نکرده - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو تا هنوز تأیید رسمی در رابطه به خروج نیرو های امریکایی از افغانستان دریافت نکرده.

به گزارش اسپوتنیک، ایگور مورگولوف، معاون وزیرامور خارجه روسیه ، روز دوشنبه گفت روسیه هنوز رسما اطلاعیه ای از توافق نامه بین ایالات متحده و طالبان (جنبش ممنوع در فدراسیون روسیه)در مورد خروج نیروهای نظامی از افغانستان را دریافت نکرده است.
معاون وزیر امور خارجه روسیه در صحبت با روزنامه نگاران گفت: "ما تا کنون تنها گزارشات رسانه ها در رابطه به خروج نیرو های امریکایی از افغانستان را مشاهده نموده ایم؛ اما طرف امریکایی تا هنوز به ما در مورد این گزارشات اطلاع نداد. بنابراین ما هنوز تایید رسمی این پیام ها را نداریم".  

این دیپلمات بلند پایه روس در پاسخ به سوال یک خبرنگار در رابطه به واکنش مسکو در خصوص این گزارشات افزود: "اجازه دهید این اطلاعات ابتدا تأیید شوند، و بعد ما در مورد آن ابراز نظر خواهیم کرد."
پیشتر "زلمی خلیلزاد" نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان پس از پایان گفت‌وگوهای 6 روزه با طالبان با انتشار پیامی در توئیتر خود اعلام کرد که واشنگتن و طالبان هنوز به توافق نرسیده‌اند.
پس از این سلسله دیدارها هیئت امریکایی و طالبان بیانیه مشترکی منتشر نکردند اما خلیلزاد اظهار داشت که مذاکرات «پیشرفت‌های قابل توجهی» داشته و از قصد خود برای عزیمت به کابل خبر داد. 

نماینده ویژه امریکا با تاکید بر اینکه هنوز مسایل زیادی نیاز به کار دارد در توئیتر خود نوشت: دیدار در قطر سازنده‌تر از گذشته بود و پیشرفت‌های قابل توجهی در مسایل بسیار مهم داشتیم.
وی درباره توافق احتمالی با طالبان نیز نوشت: تا زمانی که همه چیز مورد توافق قرار نگیرد درباره هیچ چیز توافق نشده است و همه چیز باید در گفت‌وگوهای بین الافغانی و آتش‌بس جامع شامل شود.
او تصریح کرد: اگر دربارۀ خروج نیروهای خارجی از افغانستان هر گونه تصمیمی گرفته شود، درزمان معین آن در هماهنگی با دولت افغانستان، بحث تفصیلی خواهد شد.
او اضافه کرد که دربارۀ اینکه آیا طالبان دربارۀ مذاکرات بین‌الافغانی تصمیم می‌گیرند و یا خیر؟ گفت که برای تعقیب موضوعات باقی مانده، باز هم با طالبان دیدار خواهد کرد.
«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان نیز با انتشار بیانیه‌ای گزارش‌ها درباره خروج نیروهای امریکایی تا 18 ماه آینده را تکذیب کرد. آنها بر این باورند که « تا زمانی که توافق در مورد خروج نیرو ها صورت نگیرد، پیشرفت در سایر مسائل غیر ممکن است».
از سوی هم "مایک پامپئو" وزیر خارجه امریکا نیز در توئیتر خود نوشت که خبرهای خوبی ازخلیلزاد دریافت کرده است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала